Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 3161 ggr
dermot
0

Skinny

Är det någon här inne som föder upp Skinnymarsvin?(heter det va?Nakenmarsvin)

Jag är nyfiken på dessa och undrar också om de behöver något extra än andra marsvin? Måste de t.ex bo inomhus, eller funkar det i stall med isolerat "smådjursrum"?

Berätta gärna! Har ni hemsidor med era nakenmarsvin så får ni gärna skriva så jag kan gå in och kika!

Tack!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har skinny.

Ja dem måste bo inne, minst 16 grader skulle jag själv säga, helst 18-21 grader har jag till min :)

Dem äter mer, för att hålla värmen, och sedan vill dem helst ha t.ex fleecefiltar eller myspåsar av t.ex fleece som dem kan värma sig i.
Jag har en myspåse av fleece och en fleecefilt till min, även hans burkompis som är korthårig, gillar att vara i myspåsen eller under filt ;)

Här är min Blixten, en skinny dalmatin.
2 ½ år gammal ungefär, haft honom i 1 år.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

dermot
0

#1 tack för infon! :) Supersöt din Blixten är!

Men då får jag nog vänta med Skinnys tills jag flyttat hemifrån Obestämd Rottweilern lär bli galen och likaså mamma! Haha!Flört

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Fridaaaa
0

#2 tack ska du ha ^^,

Skinny är underbara marsvin! Kommer absolut ha fler i framtiden :)

Lixim
0

Skinnys vill gärna ha det lite varmare. Hade man kunnat ordna i stallet så det inte är något drag och se till o ha en lite högre temperatur kan det funka. Skinnys blir lättare skitiga och kan behöva badas mer än pälsade marsvin, vi badar våra varannan/var tredje månad kanske. Dom äter mer för att hålla värmen och skitar ner mer. Man kan även behöva smörja dom men det är inte ofta. Att ha mys rullar/tunnlar är bra.

Jag själv upplever skinnys som mer kontakt sökande och lugnare ras.

Kika gärna in på vår hemsida där har vi ett par naken grisar :)

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

dermot
0

#4 Tack så mycket!

Ska jag göra! :)

// Anka

dermot
0

#4 Bara så du vet är det inte jag som tagit Bella och Binja imorgonbitti Flört

// Anka

Lixim
0

#6 hahaha jaså. Ja dom är underbara dom två. Bella är nog den snällaste lilla marsvins unge jag någonsin haft, hon älskar när man sitter och klappar på henne i buren och sitter så snällt still när man ska plocka upp henne. Och när hon är uppe i famnen sträcker hon ut sig och nästan somnar.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Swane
0

Jag har en liten skinny/lakeland uppfödning.

Kika gärna in på hemsidan  www.swanesmarsvin.n.nu

MVH   Sofie

SMF 463 Swanes

www.swanesmarsvin.n.nu

dermot
0

#7 Om du får ungar efter henne i framtiden kan det vara av intresse! Glad

// Anka

Lixim
0

#9 Det är planerat att hon ska andvändas i avel, bara hålla koll på hemsidan eller om du vill skriva upp dig, vi har en lista av folk som är intresserade så vi kan kontakta dom när en kull är på g :)

Smf 475 Lixim's

Bloggen

dermot
0

#8 Har varit inne och kikat! Jättefina! Glad

#10 Okej ^^ Ja, om du vill så får du skriva upp mig :)

// Anka

marsvin-90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en liten uppfödning av Skinny o Lakeland o har flera planerade kullar just nu =) Har även en liten skinny pojk till salu.

Min hemsida: http://www.hillsmarsvin.n.nu/

Här e en liten bild på min älskade Castor =)

dermot
0

#12 Ojojoj en sån snygging! :) Ska in och kika! ^^

// Anka

ho0mii3z
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#8 kollade hemsidan, Nyfiken på kullbilder på nakisar!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

HannaVastervik
0

Jag föder upp skinny. Min hemsida: www.diosa.n.nu

dermot
0

#15 Ska in och kika ^^

// Anka

tantnett
0

Skinnysarna är helt underbara varelser. Har själv en treårig hona och hon är den av mina sex marsvin som är den mest framfusiga och personligaste av dom.

Vad hon lärt mig av Skinnysar är att viktigt är att dom har det varmt och gärna något gosigt att rulla in sig i.

Min "nakenfis" äter inte extremt mycket i jämförelse med mina andra som är pälsade, men jag tror det beror på att hon inte behöver äta för att hålla värmen.

Jag har aldrig heller behövt smörja in henne med någon slags salva, men jag har kanske haft tur att hon har en fin hud som som inte torkar ut.

Vill man ha en verkligen personlig, framfusig extremt tuff liten vän så rekommenderar jag en Skinny.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

dermot
0

#17 Tack! Hon låter underbar! :D

// Anka

Fridaaaa
0

#17 Hur varmt hgar du i rummet eftersom ditt skinny inte äter mer för att hålla värmen? jag har 20-22 grader där jag har mitt.

tantnett
0

#19 Jag håller också den temperaturen. men jag ser inte min Vild Vittra som hon ju heter mycket oftare framme vid skålarna samt höet än pälskompisarna.

Nu har ju hon även en rejäl skinn/teddyfodrad sovpåse att gosa sig i och den ger väl kanske ytterligare en del temperaturhöjning. Skrattande

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Fridaaaa
0

#20 Det har jag med till min, både myspåse i fleece och en fleecefilt, plus halm men han äter mer än mina andra 3 ändå :D Kanske individuellt med hur lättfrösna dem är osv? :) Precis som hos oss människor?:D

dermot
0

ÅHH! Jag vill ha en Skinny nu :c

// Anka

HannaVastervik
0

#21 Är nog olika på alla marsvin hur mycket dom både äter och dricker. Precis som oss människor. Sen finns det ju alltid de som har svårare att hålla vikten och tvärtom med =)

Fridaaaa
0

#23 Skrv ju det, att det kan skilja ;)