Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 534 ggr
Lyan
0

Vad ska jag göra?

Har fått förfrågan om att ta in 2-3 marsvin. Den första är född här, nästa köpt här och den tredje dotter till den andra (vet dock inte om det gäller henne också).

Hur sjutton ska jag göra? Jag kan inte ta in fler, jag måste redan sälja av flera av dom som redan bor här! Samtidigt kan jag inte vägra att ta in marsvin som från början kommer härifrån.

Jag vet inte vad jag ska göra! Jag klarar knappt att ta hand om varken marsvinen eller hunden, antingen sover jag eller gråter. Jag kan inte sälja ännu för de måste behandlas men jag klarar inte att behandla. Allt är bara en enda stor återvändsgränd och jag hittar ingen väg ut!

[SallysPigge]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu vet inte jag vad andra kan tycka gällande djuren. Men är desto mer insatt i depressioner efter att själv ha det.

Du måste tänka på dig själv nu, ingen annan, och dom djuren du  har kvar. Du kan inte lägga mer börda på dig, det går inte.

Det är jätte viktigt att du tänker på dig själv nu gör du inte det så kommer du bara dala djupare ner. Förlåt om jag är hård eller så. MEn mår du så här dåligt så är det du själv i första hand, ingen annan.

[SallysPigge]
0

Och föröka behandla dom djuren du har så klart, med lite hjälp kanske. MEn lägg ingen mer börda på dig.

Lyan
0

Jag vet, men det känns hemskt att säga nej när jag själv har fött upp den ena. Hon är dessutom satinbärare så det är ju väldigt viktigt var hon hamnar.

Och som om inte allt annat räcker så är Lovika borta :'(

Moa-16
2

Ta dom inte, jag tror ägaren har förståelse om du förklarar läget. Hoppas allt gå bra, & att du mår bättre snart!

Lixim
1

Du kan inte se om nån du känner kan ta dom? så vet du att dom hamnar på en bra plats + att du kan hjälpa till om nåt skulle gå fel. Du har gjort så mycket för satin marsvin så du borde ha en guld medalj! pressa dig inte utan var nöjd med dig själv.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

urfaren
0

Det är bättre att du tänker på marsvinen, känner mna att man har för många så hinneer man ju inet med dem och det måste man ju göra för att må bra…

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Lyan
0

De har inte hört av sig mer, bara dottern via sms. Jag bad henne att någon av föräldrarna skulle ringa upp så jag fick prata med dem, tycker inte omplacering är något man tar med ett barn. Hon sa att mamman skulle ringa om en stund men det gjorde hon inte så jag har ingen aning om vad som gäller, om de ska omplaceras eller inte. Om de ska omplaceras vill jag ju veta var bäraren hamnar men avvaktar någon dag för att se om de hör av sig

#5 Det känns inte som jag har gjort något bra när jag mår såhär men känns bra att någon annan tycker det :-D