Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 883 ggr
[Alexis78]
3

Måste bara berätta något så kul :)

Eller jag tyckte det var roligt iallafall.

Jag satt bredvid marsvinens fönster och matade dem med små bitar broccoli. Min hund är väldigt fäst vid mig och hon satt avundsjukt bredvid och tittade på, undrade vad marsvinen fick för got som hon inte fick. Hon är vanligtvis extremt kräsen, äter inte bacon eller korv om hon inte får det i små bitar t.e.x men iallafall så gav jag henne en bit för att hon skulle se att brocoli inte var något gott.

Denna kräsna hund tog broccolibiten, grimaserade äcklat och kämpade i sig den, hostade upp den och försökte på nytt och lyckades svälja den och man riktigt såg hur äckligt hon tyckte det var men samtidigt så nöjd över att hon minsan fick samma som marsvinen.  Skrattande

Ibland känns denna hund precis som ett av barnen faktiskt.

Ni skulle sett hennes min när hon snobbigt tittade på marsvinen efter att hon svalt den :)

Fridaaaa
0

hahaha hundar kan allt ;)
hundar är ju allätare men har inte sett många hundar äta grönsaker fraktiskt inte rent av sådär bara i alla fall :)

Vår hund är med avis på marsvinen ibland.
Har testat att ge henne grönsaker men så fort det landar på tungan spottas det ut, och då menar jag spottas haha

Min katt snodde broccoli en gång ifrån Morris när han satt & åt det i sambons knä, såg helroligt ut. Morris blev grinig och katten åt konstigt nog broccolin haha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Alexis78]
0

#1# Precis, hundar ska inte äta grönsaker på det viset helt enkelt, och speciellt inte miss kräsen som knappt äter kött :)

Kan tänka mig att det såg urkul ut när katten snodde Morris broccoli, de gör ju det så självklart på något vis, som att det är helt naturligt att ta marsvinens grönsaker Glad

Misarn
0

Haha, vilken charmig hund, det  är klart om någon annan äter den äckliga broccolin så måste man själv också smaka Tungan ute

Itchy
0

:P mammas hudn är likadan, såfort kaninerna fått grönsaker så blir han så svartsjuk att han ibland kan krypa in i buren för att stjäla dem :P

You can't spell Bitchy without Itchy

[Alexis78]
0

#3# Precis, även om man så ska dö på uppen så ska broccolin ner :)

#4# De är himla roliga, äter han grönsakerna?

Binajis
1

Haha, känner igen det där! Skrattande Här slukas det dock apelsin, banan, äpple, vitkål, sallad, tomat (and so on, and so on…) med god aptit även om man inte råkar vara avis på smådjuren *s*

Kan iofs bero på att det sällan inspekteras vad det faktiskt är man stoppar i sig…. Skulle antagligen kunna servera en sten och det skulle åka ner.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Itchy
0

#5 han äter allt ifrån salladsblad till gurka & broccoli

You can't spell Bitchy without Itchy

[ajaj ojoj]
0

Gud vad kul, vet fk detta?

FruJohansson
0

#6 som min då. Förut åt han allt utom gurka, den spottade han ut om man råkade ge honom det, men sen vi skaffade marsvin stjäl han gärna gurkan från bänken om den ligger framme. Plasten slinker ner den med.

Sandra-B
1

Våra tre hundar (varav två av dem är rätt kräsna, den ena mer än den andra) är helt galna i grönsaker.

Bara de hör att jag tar fram kniven och skärbrädan (eller öppnar kylskåpet och drar ut lådan där marsvinens grönsaker ligger- beroende på vilken ordning det gör) kommer de springande från var de nu är någonstans och sätter sig vid mina fötter och väntar på att de ska få sina smakbitar.

Vitkål får de varje dag och de älskar det (de vill dock ha det hårda vita och inte det lite mjukare/gröna som är ytterst), Albin och Love brukar även få en bit morot- vilket Kevin inte ens bemödar med en blick om de inte är kokta så han brukar få en bit paprika istället (något som alla tre tycker är gott). Albin och Love äter även gurka, vilket är ytterligare en sak som Kevin absolut inte skulle få för sig att äta.

Alla tre älskar även blomkål (både rå och kokt), kokt broccoli, kokta gröna bönor, gröna ärtor. Albin och Love äter även tomat, även om det inte är deras förstahandsval.

Albin äter i princip allt numer. Kevin har blivit betydligt bättre på att äta än vad han var förr, men det finns fortfarande saker som man tycker att en hund borde äta som han backar undan från, eller tar väldigt motvilligt- exempelvis leverpastej. Love är oerhört kräsen, han kan mycket väl lämna sin mat även om det ligger kokt lever på den, leverpastej tycker han är riktigt otäckt (leverkorv går dock bra), köttbullar är inte heller någon höjdare anser han, inte heller kokt skinka. Grönsaker däremot…! ;-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Linnet
1

Våra hundar knycker också marsvinens grönsaker, dom äter även pellets med god aptit.

Moa-16
1

Min hund äter också grönsaker, hon äter allt förutom just sin mat -.-

Fridaaaa
0

#2 Ja det var lite så. Morris blir sur och skrek på han haha :) Min katt bryr sig dock inte haha :)

#11 Pellets gillar vår hund med. Hon har öppnat burk innan med pellets och snott :S Dock blev hon dålig i magen då så hon fick skylla sig lite själv ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lexxi
2

Jag har ne hund som är likadan och även en katt! Fast katten beter sig mer som en hund i allmänhet. Så jag kanske inte borde vara förvånad ;9

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

Lixim
2

Min voffe älskar grönsaker,hon ska alltid ha en smak bit av det marsvinen får. En gång satt tomten i knät och mumsade på maskrosblad då kommer Lea(hunden) och försöker nallabladet han har i munnen. Stakars tomten…. Det var endrag kamp han inte kunde vinna. Ursäktar stavfel… Sitter på mobilen

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

[Liinda]
0

Hahah jag känner igen det där nästan precis samma situation var jag med om förut. Fast då var det katten som satt bredvid och jag matade med vitkål och katten åt en bit haha