Mitt marsvin går ner i vikt! :(
Mitt marsvin Albus har haft diarré men blivigt frisk men nu väger han mer en 300g mindre än innan men han äter lika mycket som innan men han tappar bara mer vikt!
han luktar litte illa oxå om det är någon symptom på en sjukdom! kan någon komma på något som dom går upp ganska mycket i vikt av??
Kram Karro :)
Havre och havregryn brukar de gå upp i vikt av även vete.
okej tack så mycket!
#2 Du får säkert fler bra råd av andra här inne, med mer kunskap än vad jag har 
Okej tack endå!
jag hade kollat med veterinär för 300 gram är mycket.
Har kompisen några problem med vikt osv?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej inga som helst han är hur frisk som helst! så jag undrar vad det kan vara! 
#6 Havre kan vara lite tufft för mag/tarmsystemet, så jag hade nog köpt ett bra pellets om jag var du, nu när han har känslig mage. (Mitt marsvin fick akut diarré som jag behövde lägga in honom för p.g.a. havre!)
Oxbow Cavy Performance är ett marsvinsanpassat pellets för växande, dräktiga eller digivande marsvin som innehåller lite mer energi än deras Cavy Cuisine som är för vanliga vuxna utan speciella problem.
Oxbow finns att köpa hos de flesta veterinärer eller i välsorterade djurbutiker. Det kostar lite mer, men det kan det kanske vara värt nu när han behöver käka upp sig.
Ett veterinärbesök hade nog inte varit dumt heller för 300 g är vääääldigt mycket som #5 skrev.
Hoppas det går bra för din lille kille! 
Frågan är om du ska "göda upp" ett sjukt marsvin, risken är att magen inte pallar det. Om marsvinet visar symtom på att vara sjuk ocg må dåligt går det ju inte bara strunta i symtomen och ge marsvinet massa fettrik mat för att det ska upp i vikt. Så som skrivits ovan - kontakta veterinär istället.
Okej mot veterinären alltså!
Hur ser hans tänder ut?
på vilket sätt luktar han?tänkte på diabetes=((
#7 Tack, ska åkaförbi närmaste djuraffär och kolla efter det! fast jag får nog åka till min veterinär oxå!
hans tänder är som dom ska han luktar lite som en blandning av smuts och något annat jag har badat honom då försvann det men efter några dar var det tillbaka!