Vansinnigt marsvin!
Jag blir så irriterad!
I Juni skaffade jag mitt andra marsvin. En merino/alpaca hane på 1 år. Han har alltid varit sprallig, det vet jag för jag vet vilka som rår om gården som han kommer ifrån. Han föräldrar är spralliga oxå.
Det har blivit mycket bättre sen han kom hit, men jag blir verkligen irriterad! Mitt andra marsvin har inget emot att jag lyfter upp honom & han får komma ut. Men Simba, mitt nya marsvin, kan jag inte ta upp utan att stressa ihjäl honom! Han springer runt i buren för kung & fosterland & sen störtar han in i huset.
Jag har fått tips om att bara hålla honom mot mig utan att göra nånting. Har gjort så varje dag i en halvtimme sen jag fick hem honom, MEN DET HJÄLPER INTE..
När jag har mat ute när killarna oxå är ute, så kan Simba komma fram & ta maten, men då direkt jag rör mig, springer han runt som en galning..
Vad ska jag göra?
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Lämnar ett tassavtryck.
Mvh Linnea
pröva att klappa han lite försiktit i burenoch att när du har han i famnen ge han lite mat samtidigt, det var så mitt andra marsvin blev tamt! 
Kram Karro :)
#2 Det går ju inte klappa honom i buren, & jag ger han mat när jag har han i famnen. Så har jag alltid gjort, änsa sen han kom hit. Men det hjälper inte..
#3 Hur lång tid har du haft din kille? För vår Dumle tog det ca 1½ år innan vi märkte att han verkade slappna av med oss. (Han var drygt ett år när han kom till oss.)
Vissa marsvin är väldigt försiktiga och då gäller det att verkligen visa att man förtjänar deras förtroende! 
#4 Som jag skrev så kom han i Juni, & jag hämtade honom den dagen han fyllde 1 år.
#5 Brukar du ha dina marsvin tillsammans uppe i knät? Om ditt andra marsvin är med så kan han känna trygghet i kompisen plus att kompisen visar att du inte är farlig genom att vara avslappnad.
#6 Ibland så brukar jag det, inte alltid. Kanske ska göra så varje gång.