Ännu en satinundring
Ett av marsvinen jag hade dog plötsligt efter bara 3 års ålder, han visade inga somhelst tecken utan somnade bara in i min famn en kväll.
Nu i efterhand när jag läst här om satinsjukan började jag fundera på om det kanske var det han hade. Alla bilder jag har kvar på honom är han väldigt blank på.
vad tor ni?
Vad jag har förstått så dör de inte pang bom av satinsjukan, utan visar upp en rad symtom först, såsom stelhet och liknande. Men han ser faktiskt ganska blank ut…
#1 Ja, det är därför jag är så osäker men sen kommer det där in att marsvin är så tåliga och jag var rätt liten då och kanske inte märkte tecknena :
Jag tror inte det var satinsjukan han dog av, i alla fall ser han inte så glansig ut som en Satin.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Han är helt klart glansig, men han har inte det typiska satinutseendet. Satiner ser ofta lite blöta ut, jämfört med andra marsvin. Som att man har smörjt in dom med olivolja :-)
Din såg ut som en vanlig, välvårdad buff :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin