Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 779 ggr
_Charlie
0

Strongholdanvändare?

Ja jag har skapat en hel del trådar idag men jag behöver skriva denna ändå… skrev om det i min skabbtråd men fler kanske öppnar denna..

har du använt stronghold mot skabb?
hur snabbt märkte du skillnad?

Charlie som förut kliat sig som besatt precis hela hela tiden, med klorna och tänderna kraffsandes överallt, fick sina första droppar för 6 timmar sedan. Den senaste timmen har jag studerat honom noga och han har inte kliat sig en enda gång. Han ruskar kroppen lite då och då, och rycker ibland till med huvudet, men inte en enda gång har han varit på med tänder eller klor.

Jag har försökt läsa i bipacksedeln men där står ju varken om marsvin eller marsvinsskabb så jag frågar här i stället - kan det verkligen lugna ner klådan SÅ fort?

Jag är rädd att han blivit sämre, att han inte orkar klia sig längre… Han ligger mest stilla (som innan han fick dropparna) men har kuttrat lite försynt mot mig ett par gånger, ätit lite morötter och tog även några steg för att jaga ifatt en godis jag hystade in en liten bit ifrån honom för att se om han orkade röra sig…

Ska jag bli orolig eller lättad?

[JennyNorgren]
0

Lämnar ett tassavtryck =)

Lixim
0

vi andvände stronghold och besvären lindrades  direkt

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Mari
0

Jag har använt stronghold på mina när de fick lindriga besvär av sellnic och jag tyckte det försvann förvånandsvärt fort.

De kliade sig inte så mycket mer än vanligt men ohyran syndes i pälsen - tyckte det försvann dagen efter behandlingen

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

_Charlie
0

Då är det alltså inte omöjligt att hans brist på kliande beror på att klådan inte är så jobbig längre och inte att han blivit sämre? Det är ju jätteskönt att höra! Jag förväntade mig kanske några dagar minst innan man skulle märka någon skillnad, eller någon vecka till och med - inte några timmar. Känns nästan för bra för att vara sant! :D

Fridaaaa
0

Jag har använt det på Sellnic och då märktes det efter 1-2 dygn men han hade inte en massa klåda mest håravfall på magen och avmagring.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.