Vad tror ni om den här lilla grisen.
Såhär hittade jag lilla Vide imorse när jag skulle fylla på hö, hon ligger precis i hörnan där de brukar få högen med hö så det kan ju hända att det är därför hon valt att ligga där men det såg så ensamt ut.
Tycker ni spontant när ni tittar att hon ser frisk och kry ut? Hon har inget synbart fel, hon har inte ont någonstans och hon äter som hon ska men jag har en gnagande magkänsla att något är fel.
Hur gammal är hon?
För Morris kan ligga vart som helst i buren och vila eller sova.
Men om hon äter & är pigg annars tror inte jag det är någon fara:)
Men klart man blir orolig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Måste bara förtydliga också att den här bilden är tagen för att visa hur hon ser ut just nu, därför är inte bilden ordnad för att se snygg ut när den läggs ut på sajten, det finns bajspluttar och inga hus är med på bild, men försök koncentrera er på lilla grisen för jag är som sagt aningen orolig fast jag inte riktigt kan peka på varför.
#2# Hon är åtta månader och Satin. När jag tittar på bilderna funderar jag över hennes rygg, ser den spänd ut eller är det bara som hon ligger?
#4 Hmm svårt att säga genom att bara se bild men ja lite spänd ser hon nog ut att vara.
Tycker inte det ser ut att vara något fel på henne, hon har nog bara hittat ett nytt sovställe. =) Några av mina kan lägga sig vart som helst. =)
#5# Då är det inte bara jag som överdriver. Jag tycker liksom att den går upp i en kulle efter nacken och sen sluttar ner igen, så ser det inte ut på de andra och jag såg det inte förän jag själv tittade på bilden.
Grejen är den att jag den senaste veckan då och då hört små "tjut" från buren, men där går ju fem stycken så det är omöjligt att avgöra vem som låter och ingen av dem ömmar när jag känner på dem. Igår hörde sambon det med och jag undrar om det inte kan vara Vide ändå.
#7 Det är so sagt svårt att se men tycker inte hon ser avslappnad ut
#6# Så är det kanske, de har massor av hus men kanske att hon gillar det hörnet mest för som sagt, där landar alltid högen med hö morgon och kväll. Det gäller ju att inte övertolka med bara för att hon är satin, jättebra att diskutera saken här för att få era åsikter om henne.
#9# Det är liksom bara en dum magkänsla egentligen. Hon äter bra, kommer fram när jag lockar men jag tycker inte hon känns bra. Eller så kanske det bara är att man ömmar lite för henne, hon är sist på rangskalan och får sällan vara med de andra utan är nästan alltid ensam utanför husen.
Oj, det är så svårt att avgöra genom bara foto. Jag tycker inte heller hon ser avslappnad ut men om det är pga bilden eller att hon har ont går inte att avgöra såhär.
Eftersom du har varit orolig för henne tidigare tycker jag att du bör röntga och ta blodprov på henne, det är enda sättet att verkligen se hur hennes skelett ser ut. Jag hade inte bara tagit blodprov när hon visar så lite, min erfarenhet är att det måste ha gått långt för att visa sig i blodet.
Jag vet hur hopplöst det är när man har fått för sig att något är fel och ända sättet för mig att lugna mig är att verkligen kolla upp grundligt hos vet.