Vad har era marsvin gjort idag?
2 grisar har varit hos veterinären, de andra 3 har förutom en snabb liten fotostund bara slappat och ätit gott och gjort sig hemmastadda. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Mina har ätit, busat och latat sig som vanligt, det verkar som om dom har glömt vad dom gjorde i morse. Ingen ånger här inte!;P
Det jag tycker att dom borde skämmas för är det att mina rymningsbenägna grisar i morse tänkte fly! Jo då, så putter man lite med nosen, (misstänker Nala skarpt;)) drar lite i filten, putter lite till och sen kan man hur lätt som helst bara tassa ut på egna utflykter… Vilket dom gjorde. På utflyktsplaneringen stog tydligen också att man skulle bita på mattes blommor och sladdar…
Tack gode gud att det gick bra;P
Jag har varit ledig idag så det har varit marsvin på golvet hela dagen. De som sitter i de mindre burarna har fått ett par pass golvspring i var. De som bor stort har väl mest latat sig och ätit hö, paprika och broccoli antar jag. Kloklippning och vägning slapp de idag det gjorde vi igår. Några av dem har också blivit fotograferade idag.
Mest vilat. Varit ute bara en stund var idag, för har haft mycket att göra.
Sedan fått daglig mat såklart :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mina har bisat värre. Har en stor bur med två honor som har ungar. Så det är fyra ungar sammanlagt och de är sådan fast pådem ! De popcornskuttar mest hela dagarna kan man tycka ! :D haha
Min har fått komma t i sin hage som han är i fortfarande. Som han har massa leksaker i som han leker med och mat som han käkar :P Sen har han fått sitta med i knät lite sen annars inget speciellt :) Snart ska han få sin middag!
Mina marsvin har fått sina klor klippta och tänder kollade. Sen har de fått hela köksgolvet för sig själv att upptäcka. Det var väldigt gott att smaka på mattes köksstolar tydligen ;) :P
Mina har varit väldigt lugna idag förutom det eviga undantaget: Lucifer! Nu har han börjat med dagens "ge mig ditt knä att leka i" rop! Så det blir en lekstund för killarna i soffan. Tjejerna bökar runt i spånet efter ja, det undrar jag det. Tydligen är det roligt att stoppa ner näsan och fluffa till spånet!
Ätit lite andiver, vilat, hälsat på lite folk (på hans inrådan såklart ;) och gosat!
Pepsi raceade just runt i buren hehe bustrollet.
Morris låg och vilade så han blev allmänt irriterad.
Blixten ligger under sin fleecefilt och mysiger & Lotus sover i myspåsen
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Saknar mina marsvin nu när jag är i skolan :( <3
Idag välkomnade honburen mig med varma härliga kuttranden. Inte det vanliga "ge oss mat annars åker du på sura rumpor" visslandet. Riktigt fint faktiskt. Tror grisarna har blivit lite bortskämda när matte varit hemma mycket
Killarna har blivit tvättade i körtlarna, ändrat burinredningen och mockade så det har varit upptäcksfärd i dom "nya" omgivningarna. Honorna har fått nya vattenskålar och tyckt att det var rena rama julkappen att döma av deras busiga humör.
Idag har lillen inte fått göra så mycket, Dock var jag iväg och köpte lite pellets och havre till han som han mumsar på nu!
Idag har dem latat sig bara. jag gjorde rent i burarna så då vart det fart på dem och direkt efter det så vart dem tvärtrötta allihopa . Haha
Idag har 2 grisar suttit i buren hela dagen och kommer få göra så största delen av de kommande 6 veckorna då jag inte vill sprida skabb bland resterande marsvin.
De 3 grabbarna i rummet intill har fått nya provisoriska burar så dom har haft fullt ös medvetslös, En utav dom har fått en långmys i knät på matte för första gången och det var uppskattat. :)
Nu är det paprikafest i husets alla burar,
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.