Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 1143 ggr
_Charlie
2

Välkomna hem Trion!

Japp, här har ni trion, den otroligt efterlängtade trion. Äntligen hemma. Jag är så glad att just dessa 3 fått flytta hit, och att jag fått förtroendet av deras uppfödare att ge dom ett kärleksfullt och permanent hem. Det är en stor ära för mig att få det förtroendet och jag kommer ge dom allt för att de ska trivas med deras fd ägares val.

TACK LIXIM, utan ditt tips hade de aldrig kommit hit!

O här kommer bilder på juvelerna!

[linneasandberg]
1

Spännande!

_Charlie
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nums. Zobel magpie från "Flockens" uppfödning.
Handmatad sedan födslen och otroligt tillitsfull och underbar.
Den gris jag kände minst för under väntan blev den gris som stal mitt hjärta så fort jag öppnade hans lilla låda.

_Charlie
2

Plura. Otecknad magpie eller sotad DE white, också från "Flockens" uppfödning och halvbror till Nums.
Den här lilla krabaten var den jag väntat mest på av halvbröderna, och har efter en dag med dom blivit den jag umgåtts minst med. Han är ruggigt sprallig och att bara ta ett kort som inte blev blurr av honom var näst intill omöjligt. Jag tror dock han kommer lugna ner sig när han växer till sig, han är bara lite drygt en månad lillplutten.

_Charlie
2

Spader. Goldenagouti/white/golden skinnypojk från SMF 414 Morris uppfödning. Denna lilla kille är otrolig. Han gillar inte att bli upplyft men så social så snabbt gör mig chockad. Han pratar och tjoar mest hela tiden och söker uppmärksamhet till sig. Fortfarande läskigt att hålla i honom men jag antar att jag kommer vänja mig. ;)

[SallysPigge]
1

Så söte och fina alla tre :-D

Har Plura musöron som  vår Pigge?

[linneasandberg]
1

NEJMEN! :D

guuuud! vad söta! Dem ser liksom typ gammla ut fast miniatyrer x'd åh jag döööööör!

_Charlie
1

#5 Japp, rätt upp i luften! :D Spader också men hans öron har legat ner innan han flyttade, kanske något stressrelaterat att han dragit upp dom igen… ena örat lägger han över huvudet så det blir vikt, det kan ju inte vara bekvämt. ;)

#6 Ja visst är dom, så fina så! :)

Fridaaaa
1

Vad söta dem är ^^,
Speciellt Morris ;) Har kollat på han sedan annonsen på honom lades ut! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Picasso
1

Grattis till tre dundersöta killar… jag säger bara NUMS *störtkär*

#5 Det ser ut som plura har musöron precis som pigge men det kan ju ändra sig när killarna blir äldreFlört

_Charlie
1

#8 Jag är faktiskt förvånad över att han låg kvar så länge, så fin som han är. Han har blivit dömd "på låtsas" av ett gäng domare nu i helgen och alla var överrens och förundrade över att han var perfekt - förutom öronen då. Men tur för mig för nu är han min! :D

godisgrisen
2

Nums!Kyss

_Charlie
1

#9 Eller hur, han är så vacker. Och hans underbara personlighet gör det ju inte värre. Och något jag blev helt förundrad över var Nums och Pluras päls. Sammet släng dig i väggen, mjuk räcker inte för att beskriva. :)

[Sara-]
1

Grymt söta! åh den lille skinnyn! Kyss

Fridaaaa
1

#10 Ja hade jag haft möjlighet hade jag tagit honom direkt när annonsen lades ut hehe :=D Men fick hejda mig ^^, men nu bor han ju inte superlångt ifrån mig ändå :P

[SallysPigge]
1

Åh vad jag längtar efter Milla nu .. blir lite Sotis ;-)

Picasso
1

#12 Vaaa menar du att Spaders päls inte är mjuk och sammmetslenTungan uteFlört

Nums är verkligen något extra, nej det skadar ju inte med trevlig personlighetSkrattande jag tror dig..har själv två nonselfar med mjuk glansig pälsGlad

Fridaaaa
1

Skinny är så mysiga och varma tycker jag Flört

_Charlie
0

#15 Ja men nu är det ju inte sååå länge kvar. ;) Ska jag säga varit helt bananas de sista 9 dagarna. ;)

#16 Haha njaaaa hans päls är inte riktigt lika mjuk som Nums och Pluras. ;) Däremot är hans skinn lent som en barngump! :D

Picasso
0

#18 Nähä näTungan ute Du vänjer dig…har haft nakenhund tyckte han kändes lite läskig i börjanTungan ute Det kan jag tänka mig att det gör.

Jag längtar efter Idun och Freja, till helgen eller början på nästa vecka ska de hämtasKyss

_Charlie
0

#19 Aah vad härligt!! :D

[JennyNorgren]
1

Åh vad fina dom var ! Men mitt hjärta fastnade vid Plura :D Viken goding ! :D

Lixim
1

Vad söta dom är Skrattande

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

[Aquelegia]
1

Vilken underbar skara guldklimpar du hittatKyss

_Charlie
1

#17 Ja det är Spader, blir förvånad över värmen varje gång jag lufter upp honom. :D

#21 Plura är bedårande och antagligen som 6 veckors bebisar "ska" vara. ;) Dock inte bara ser han ut som en liten mus utan han är verkligen som en liten mus. Snabb som rackarns och smiter mellan överallt. Faktiskt härligt att det kommit någon med lite fart här. ;) Men det är nog bra att han har Nums som kompis som verkar vara lugnet själv, de kompletterar nog varandra fint. ;)

#22 Det är dom, tack igen för transporttipset! :)

Lixim
1

#24 så lite så :)

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Arinah
2

Nu blev fd matte alldeles varm i hjärtat. Fina bilder du har tagit av dem:-) Kan inte annat än att hålla med om att de är helt underbara. Det verkar som de är hemtama redan. Lycka till!

Arinah
1

Pluras öron kommer troligtvis lägga sig med tiden:-)

[Alexis78]
1

De är helt underbara Glad

Har du dem i ett annat rum än de andra två eller behandlas även de nya grisarna?

_Charlie
1

#26 Tack så hemskt mycket, jag lovar att ta väl hand om dom. :) Du verkar ha uppfostrat dom till bra killar - igår kväll när vi kom hem fick dom ett stort fat med morötter, gul paprika och lite gurka som godis och en liten skål med blandad pellets och havre. Det som tog slut först var havren och paprikan, resten petade dom åt sidan. ;) I morse hade dom krypit in under fleecen på bottnen i buren och sprungit omkring och vält kull all inredning i hela buren. Det var bara kaos i buren och 2 knölar. Busfrön! :D

_Charlie
1

#28 Dom isolerades i köket på en gång vi kom hem igår kväll och alla är införstådda med att man tvättar händerna noga varje gång man vill röra de nya grisarna om man har lämnat köket sedan sist, även om det bara var 5 minuter sedan. Bättre att vara försiktigare än nödvändigt än att riskera något. Jag förklarade hur vi gjort för veterinären och hon sa att det inte ska vara några problem. :)

#27 Det gör inget om han bestämmer sig för att behålla musöronen annars, han är så söt med dom. ;)

Svea-
0

Jaa…så superfina och sockersöta dom e allihopa!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.