Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1156 ggr
[Alexis78]
0

Marsvin och ljud.

Jag är så sugen på att såga till mina MDF skivor till buren, men de är helt enorma. 240 * 120 och tunga. Det enklaste för mig hade varit att såga till dem i köket, men då är det ju det här med ljud.

Köket ligger först, sen vardagsrummet och i anslutning till det ligger marsvinsrummet. Jag ska använda en sticksåg och även om dörren är stängd till deras rum så blir det ju en del oväsen.

Tror ni det kan gå eller blir det för högt?

imoon
0

Det är nog inga problem.
Mina föräldrar bor i flerfamiljehus och ovan dem bor några som renoverar mest hela tiden. De renoverade nästan konstant i 1,5 år, bland annat borrning, spikning, borttagning av kakel (6h utan paus. MORR) osv. Det låter fruktansvärt men i allmänhet verkar djuren inte reagera jättestarkt på det. Det låter ibland enormt mycket från dem, trots att det är tak emellan. Tror således att dina grisar klarar av oljudet från ditt arbete. Glad

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

[Alexis78]
0

#1# Åh jättebra Skrattande Har väntat och väntat på att få såga dem och komma igång med bygget. Om era grisar klarar flera dagars renovering så klarar nog mina en halvtimmes sågande :)

imoon
0

#2 Definitivt! Glad

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

_Charlie
0

Jag hammrade som en tok kanske 50 cm från 3 av mina marsvin igår och idag har jag återigen hammrat som en tok ca 50 cm bredvid mina andra 2 marsvin och ingen av dom har ens reagerat. Jo, en av dom burrade till ett par gånger vid de första slagen sedan var det tyst. Likadant burr som han gör när jag lockar på honom genom att klicka med munnen så det är inget ovanligt när det kommer till honom. ;)