Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1560 ggr
CamillaS
0

Vad ska era marsvin få i Julklapp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina ska få en klarblå mysrulle från marsvinshjälpen :D hoppas dom kommer gilla den ;)

Vad kommer era grisar få för nåt? :)

Bella-R
0

Jag funderar på samma grej faktiskt! Såg annonsen på blocket om mysrullarna ;) Annars blir det väl ngn annan leksak.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

[starlights]
0

Mina ska få fröstänger=)

Buffaomini
0

ett tält med någon myfilt inuti

paronskrutten
0

Pepparkakor ;)

Nej, min grisar brukar inte få nåt

Helena

CamillaS
0

#3 vart ska du köpa tältet?

Mari
0

Jag har köpt en hängmatta :D
Men jag vet inte om grabbarna eller damerna ska få den^^
Eller så får de delad vårdnad om den :P

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

CamillaS
0

#6Räcka ut tunganSkrattande

Mari
0

Annars brukar jag alltid köpa marsvinskakor i djuraffären till jul ^^
De är alltid uppskattat. kolla min bilddagbok http://stirrup.bilddagboken.se den 24/12 förra året så får ni se ^^ De sliter upp sina paket :D

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

TRASAN
0

marsvinstänger o nått gott på grönsakssidan. ;)

FeliciaS
0

En 80 cm (längd) större bur och massa goda grönsaker samt riktig lyxvård *ler* :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Jag vet inte om mina kommer få något speciellt. Ska julklapps handla imorgon, så vi får se om det blir någr apengar över efter det. Annars blir det nog inte så mycket mer än vanligt, är ju inte ens hemma över jul -.-' Men något gott att äta blir det när jag kommer hem… Persilja kanske…

Hanna 

[Liinda]
0

Mina har så mycket tillbehör så allt för inte ens plats i buren samtidigt så dom ska bara få något extra god mat och skämmas bort! :) Plus att jag ska till veterinär akut med min kanin så där rök allas julklappar även familjens

Stormviskaren
0

Mina får hemmabakat knäckebröd med massor med grönsaker som de inte får i vanliga fall :D och fröstänger <3

CamillaS
0

#12 kan du ge tips på inredning du har? jag skulle behöva ha lite inrednings tips till grisarnas tomma bur.. -.-

Nu ikväll så beställde jag ett trähus i kanin storlek från ferplast, för ådi får inte plats i trähuset som är gjorda för marsvin:/ så fix har tagit det som sitt hus, så nu får ådi ett eget likadant fast större :)
och så har jag beställt en tunnel till dom.

6284 TRIXIE - Mjuk tunnel för gnangare Fotona kommer från: http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/4356?sid=b91c502404a78cbd5b4202cc02ee4d01

FERPLAST SIN 4646 Kaninhus i trä

Detta hus ska han vel endå få plats i :P

FERPLAST SIN 4645
Det här huset har jag hemma, och det har Fix utsett till sitt hus.

Hallonet
0

#14 Sånt hus vill jag me ha! *kär* Skrattande

Systertt
0

Mina marsvin ska få ett nytt hus som jag gjort själv..

Creation
0

Troligtvis lussegrisar ^^ Glad

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Wiizy
0

Tja, dom får en större bur av mig i julklapp, tyvärr en sen julklapp får det bli. och godis och mat självklart! :-)

å massa kel!

Wiizy
0

#16 Vad duktig du är. ;-)

Hallonet
0

Ska försöka göra lussegrisar :P

[jejjas]
0

Mina ska få en stor påse med gott torkade frukter banan äple aprikos å något mer va det i som jag inte kommer i gå. köpte i lösvikt på zoo afären

Fiona
0

dom ska få något extra gott gott D) Men funderar på en hänmatta nu när jag såg de här, men vilken höjd ska man hänga på, eller hur gör man ? ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Abico
0

#22 - Häng den inte för högt upp, utan bara en liten bit över burgolvet så dom kan hoppa upp och ner i den utan att skada sig.

Hanna 

Fiona
0

#23 okej tack men svänger inte den runt när dom hoppar upp ? x)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Abico
0

#24 . Kanske lite… Men jag tror den fästs på fyra ställen (?) så den är nog ganska stabil… Men jag vet inte, har aldrig haft någon.

Hanna 

Fiona
0

#25 ty :)

Jenny

[Liinda]
0

Hängmattan får man fästa så att det blir ganska spänt och den inte kan vaja så mycket. Den rör sig ju såklart lite men inte så mycket. och så precis som dom säger så ska den inte var aför högt upp för då vågar dom inte hoppa upp

Buffaomini
0

#5 från tradera men kan köpas i djuraffären

Systertt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

19# Tack men vi får väl se om huset dugerGlad

FeliciaS
0

Wiiiee .. imorgon ska jag göra överdelen till buren! :D Idag fick jag  hem plexiglaset *jippe*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

dreamiz
0

LIte extra gott att äta, sånt de tycker är godis (sallad, gurka…) Plus att de kommer få ha matte hemma (dvs ledig från jobbet) i elva dagar!!!

Hallonet
0

Vill oxå köpa/bygga ny bur, men har inte plats….

fiorano
0

Lite extra gott att äta.

fulfisk
0

Ehm, mat? Det är väl det enda jag kan komma på som skulle uppskattas ^^

fulfisk
0

#14 Haha, precis sånt hus fick jag i födelsedagspresent av min pojkvän ;)

CamillaS
0

he he ok ;)

[Liinda]
0

Nu har jag köpt julklappar till mina marsvin det blev mat förstås, för det är väl det enda som uppskattas :)

Det blev vattenmelon, paprika, olika sorters tomater, gurka, pinnar att gnaga på och gnagarstänger :) Så imorgon kommer väl mina svin att rulla fram :D

[Liinda]
0

Åh just det apelsin också :)

Wanzel
0

Om jag lyckas få pengar över så blir det nog en ny större bur till mina två pojkar! :)

[Aquelegia]
0

Killarna ska få bokhyllebur och tjejerna en våning längs långsidan för fina mysstunder, vila och rekreation. Det kan vara riktigt tufft att vara ett marsvin full av energi ibland. Fniss.

Fridaaaa
0

Jisses vad gammal tråd hehe

Mina får inte julklappar:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Aquelegia]
0

#41 brukar inte mina heller få. Men vid jul jobbar jag alltid mer och har mer pengar så passar på då att förbättra deras boendenTungan ute

Fridaaaa
0

#42 Mina får extra godsak bara inget mer, mina är bortskämda året om istället Flört hehe kan inte låta bli Tungan ute

Wanzel
0

#41 Känner mig jättedum som bumpade en 4 år gammal tråd Skäms
Har ingen aning om hur jag kom in på den faktiskt, men tänkte inte på att kolla när någon skrev i den senast..

Fridaaaa
0

#44 Inget att känna sig dum överGlad Ibland kollar man helt enkelt inte datum händer alla Glad

Lixim
1

Våra får ett gigantiskt burskåp o mys rullar. dock lite tidigare än jul.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Lisa-F
1

#44 Jag tycker det bara är kul att lite gamla roliga trådar tas up, så håller med Fridaeriksson, händer alla inget att skämmas för! :)

Satsar precis som några andra på att övertyga resten av familjen till en bokhyllebur åt mina små grispojkar!

Med Vänlig Hälsning Lisa

"I världen är Du bara en person,

men för någon är Du hela världen" -83an, familjeliv

Fridaaaa
0

#47 Fridaakesson menar du? inte eriksson Flört

[Alexis78]
1

Mina får inte julklappar, de vet inte vad jul är och fäster ingen större vikt vid den. Däremot kommer de snart att få en ny större bur, inte för att de behöver en utan för att jag tycker det är roligt att bygga och de passade perfekt att bygga till.