Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2521 ggr
MD197712
0

Ensam hanunge..

Jag sitter här med 5 marsvin. Hade 2 st honor, den ena blev sjuk och avlivades. skaffade en ny liten hona på ca 9veckor. efter vi hade haft henne i 6 veckor så låg det plötsligt 3 ungar i buren en morgon. Den lilla hade fött dem :0

Synd är att det är 2 honor och en hane , ungarna. Grannen kan ta honorna och vi ska ha kvar våra två som vi hade från början. Men stackars killen.. Han måste bort från syskon och mor snarast då han blir könsmogen vilkan dag som helst.

Kan han sitta själv i en bur?

Djuraffären har lovat att köpa tillbaka honom när han är ca 7 veckor. men det är ju 3,5 v tills dess. Och vad jag har sett så har dom inga andra marsvin just nu på affären. Hur ska jag göra!?

Kommer han nöja sig att sitta i en bur nära den andra buren eller kommer han att bli tokig då? Ska jag sätta honom i en bur så att han inte ser, hör de andra?

Hoppas någon kan komma med vettigt svar.

jag har sökt efter någon som har en hane som vill ha sällskap

Mixxie
0

Jag skulle råda dig att sälja honom till en familj eller liknande och inte till djuraffären. Jag litar inte på djuraffärer hel enkelt. Såklart kan han sitta ensam tills du hittat lösning men inte så länge. Så mitt sälj till ett seriöst hem :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

diva
0

Synd att du bodde så långt bort. Jag har en hanne som är ensam och jag söker sällskap åt honom.

MD197712
0

Ja, jag gillar Inte att köpa/sälja djur av djuraffärer. Köpte de första från uppfödare men köpte ungen från djuraffären då jag behövde ett nytt sällskap fort till den stora när hon hastigt blev ensammen.

Jag letar förjäves efter ett hem åt honom. Hade varit mycket enklare om det hade varit 2 hanar och en hona;-) Då hade vi kunnat behålla honan och grannen hade kunnat ta hanarna.

MD197712
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna lilla krabat är det..

dumlekola
0

Du har inte möjlighet att omplacera honom via Marsvinshjälpen eller Colinas marsvin? Marsvinshjälpen finns utanför Stockholm och Colinas i Norrköpningstrakten.