Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1009 ggr
dermot
0

Den är väl godkänd?

Jag funderade lite på om min marsvinsbur är godkänd…

Bredden är ca 106cm, längden är ca 182cm och höjden runt 80cm.

Där går tre grispojkar där i med massor av gömställen och så!

Det är väl ändå godkänt?

En bekant tyckte att den var alldeles för liten! Förvånad Vad tycker ni?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

_Charlie
0

106x182 är lagligt tillåtet för 12 marsvin, även om man absolut inte ska ha så många där i bara för att det är lagligt, så 3 stycken lider ingen nöd alls i den buren. ;)

har du byggt den själv?

dermot
0

#1 Tänkte väl :) Har inte så stor koll på marsvinsmått, kan bara kaniner.

Ja, det är ett väldigt enkelt bygge, kompostgaller och några brädor :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Fridaaaa
0

Enligt lagen för du ha 12 marsvin där i, så det fungerar fint till 3 st :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
0

#2 Ah, det var därför höjden var hela 80 cm. Jag satt och funderade på om det var 80 cm galler eller 80 cm bräda, det senare alternativet kunde ju blivit rätt mörkt. ;) Nej då, kontra henne nästa gång med att du enligt lag kan stoppa ner 9 till så förstår hon nog hur lyckligt lottade dina 3 är. ;)

_Charlie
0

#3 Nej 12. 106x182 ger en yta på 1,93m2.

_Charlie
0

#3 Haha du hann ändra samtidigt som jag svarade dig. ;)

Fridaaaa
0

http://web.comhem.se/idefix/burstorlek/ superbra sida att kolla Flört

dermot
0

#4 Jag ska göra det. Hon har aldrig haft marsvin själv, hon hade "bara läst" att man inte fick ha så många hanar tillsammans på sån liten yta… Var därför jag var tvungen att fråga! Flört

#7 Tack Frida! Glad

// Anka

Fridaaaa
0

#6 Haha ja jag skrev fel  heheFlört Pojkvännen sa något med 7 då råkade jag skriva det haha

#8 vasegod! Glad
hanar kan ju vara svåra att ha ihop mer än 2 st, men du verkar ha lyckats Flört

dermot
0

#9 De är ju omplaceringar som jag tog hand om, så förra ägaren frågade om jag ville ha de ihopa, så då sa jag ja. Och sen dess har de gått ihopa ^^ Hämtade i Eskilstuna i Augusti.

// Anka

Fridaaaa
0

#10 Okej bra att det fungerar, annars brukar det vara svårt att ha hanar mer än 2 st:P

dermot
0

#11 Japp. När vi var mindre hade vi marsvinsuppfödning - eller ja, brorsan och mamma - och då fick vi ett litet knep att gnida in citron på baken på dem :) Då hade vi också 4-5 hanar ihop.

// Anka

RexHona
0

#12 hur ofta gjorde ni det? Innan ni släppte ihop dem?Nyfiken :)

dermot
0

#13 Vi badade dem - med likadant schampo - och sedan på med citron och sedan släppte vi ihop dem :)

// Anka