Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 2554 ggr
[Alexis78]
0

Nu är nya buren äntligen klar :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter ett par dagars byggande är den äntligen klar och den blev mycket uppskattad av de fem damerna  som fick flytta in idag. Tyvärr är min mobil med en hyfsad kamera på lagning så bilderna är extremt dåliga, men ni får ha överseende med det. Lägger in sex stycken bilder, från skivorna till färdig bur, så skriv helst inte innan alla bilderna kommit in.

Börjar med Skivorna.

[Alexis78]
0

2

[Alexis78]
0

3

[Alexis78]
0

4

[Alexis78]
0

5

Fridaaaa
0

#3 Skitsnyggt!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Alexis78]
0

6

Fridaaaa
0

SÅ avis att jag inte kan ha det så pga katterna :(
Men kan tänka mig att dina grisar älskar det, för det ser verkligen härligt ut :D

[Alexis78]
0

Måste tilläga att sexåringen var den som fick bestämma formen på buren Glad

[Alexis78]
0

#7# Tack! Jo med vanliga katter går nog inte det, vår katt är nio år och så lat att hon aldrig skulle besvära sig med att titta åt marsvinen, annars skulle det aldrig gå att ha den så låg.

Fridaaaa
0

#9 Ja våra bryr sig inte om marsvinen när vi är hemma men man vet ju inte om man åker iväg och vi har inga dörrar in till rummen marsvinen är i ;Flört

Men jag gillar buren skarpt. Jag hade samma funderingar till kaninbur i framtiden faktiskt att den skulle se lite ut som en "riddarborg", tycker det är snyggt :Glad

Wanzel
0

Det här är nog den charmigaste buren jag har sett! :)

minadjur
0

skitsnygg! Glad

[Alexis78]
0

#11# Det behövs en liten kille på sex år för att kläcka iden Glad

Men den var inte så svår att göra när man väl kommit på hur.

Wanzel
0

#13 Precis, man behöver bara få idéerna någonstans ifrån ;)

MoaL
0

Wow, vilken häftig bur! :P Jättefint. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Alexis78]
0

Marsvin är smarta djur, de har redan kommit på hur man tar sig till "hyllorna" så nu ligger det en liten gris på varje hylla och bara myser, resten har fördelat sig i de två hölådorna under hyllorna Glad

För bekvämlighets skull så har hyllorna gångjärn så de är bara att fälla upp när det är dags för städning av buren :)

Fridaaaa
0

#16 Smart lösning Glad

Atensia
0

Åh vad snyggt!! :-)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Mojma
0

SKITSNYGG! Superduktig du har varit som lyckats få den så fin!

[Alexis78]
0

#19# Tack Glad Men jag önskar att jag hade spelat in hur man gör den, för har man bara en sticksåg så är den i grunden väldigt enkel. Alltså, den ser svårare ut än den är och sånt är ju alltid extra roligt :)

Fridaaaa
0

#20 Ja stigsåg är super! Kan man göra mycket med Glad

Lixim
0

Wow vilken bur!

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

[NalaMeya]
0

Åå vad fint det blev, jättehäftigt! :D

Har bara en fråga: har du plexiglas för fönstren? :)

Tyckte hela ideén med vindbrygga och torn var väldigt häftigt, och att du kommit på så bra lösningar!

[Alexis78]
0

#23# Nej, inte än så länge :) Men speciellt Vide är väldigt intresserad så det kanske blir plexiglas så småningom.

Just riddar temat är faktiskt jättekul för det finns så mycket man kan göra. Ska måla dit några tegelstenar och göra vindbryggan mer trä liknande hade jag tänkt.

Sanni
0

Ååh, en sådan bur vill jag också ha! Verkligen snyggt.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

[Alexis78]
0

#25# Bara att börja bygga :)

Hade jag valt själv så hade jag helst velat göra buren som ett tåg, med rör mellan vagnarna och så ett lok, är jättesugen på just den iden men som sagt, sonen fick välja den här gången.

Men troligtvis kommer det blir två grisar till här hemma så småningom, i sonens rum och då kanske det blir ett tåg i mindre skala :)

[Alexis78]
0

#21# Sticksågen är ovärderlig här hemma :)

elinenglund
0

Vilken jättefin och cool bur! :) Smart idé det skulle inte jag komma på!

[Quickeman]
0

Åååh vilken fin! Förvånad

Hultan
0

Superfin!!!

Med sunt förnuft kommer man långt!

Isnona
0

Åh vad fin!

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

godisgrisen
2

Jätteläcker! Snyggaste buren på MiF helt klart!Skrattande

_Charlie
2

Mest kreativa burbygget jag sett, så häftigt! :D

[Alexis78]
0

Oj, tack allihop, det var inte dåligt Glad

Försöker komma ihåg om det inte var här jag fick grund iden till att bygga något lite annorlunda. Har för mig att någon startade en tråd om lite annorlunda burar man kunde köpa utomlands, där fanns b.l.a en båt och ett tåg. Minns dock inte vad tråden hette.

[090403]
0

Verkligen skithäftgt!! Skrattande (om man kan säga så? Flört)

FeliciaS
1

Jättefräck! Skulle gärna se bilder på den med marsvinen i.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

dermot
0

WOW Vad lyxigt! Skrattande

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

RosaKiwi
0

Vad häftigt =) Kan vi få låna sonens kreativitet till vårat bygge i helgen? ;P haha

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

Sammetskatt
0

Åååh så häftig! Tyvärr äger vi ingen sticksåg :/ Du har inte tänkt tanken att såga ut bitar och skicka till andra och ta betalt för det? ;)

Hur stor är buren? Hålet ut ser ut att vara stort nog för en hamster, men inte ett marsvin, så buren måste ju vara stor! Så jag vill också gärna se buren med marsvinen i.

[Alexis78]
0

#39# Hålet? Skrattande Alla små dörröppningar och fönster är anpassade för marsvin och även Strut som är en stor dam på 1100g går med lätthet igenom. Men bilden är kanske lite missvisande. :)

Ska försöka ordna bilder med smågrisarna i.

Buren är totalt 205 * 83.

Jag har faktiskt inte funderat på att såga ut och sälja, undrar om det skulle finnas intresse för det.

Just nu håller jag på att ordna bilder på deras tidigare bur som ska säljas.

[SallysPigge]
0

WOW! Vad snyggt! :-D

Har varit så stolt över min bur … men inte nu längre … Har nu blivit riktigt avis … :-/

Antar att det är honor i den? Och dom är då ena riktiga Prinsessor nu Skrattande

[Alexis78]
0

#41# Tack :) Ja där går fem honor som ser riktigt snobbiga ut :)

Det roligaste är när dom hör att det är grönsaker på gång, då tränger de ihop sig i fönstret och sträcker ut huvudena så långt det går. Ska försöka få bild på det :)

[SallysPigge]
0

#42 Ser fram emot bilder :-P