Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2118 ggr
Mojma
0

Varför just marsvin? :)

Varför blev det just marsvin ni valde att skaffa er? Vad är det ni tycker är speciellt med just marsvinen? Vilken typ av glädje ser ni i dem? Har ni någon "marsvinsdröm"? Kul att höra vad ni andra tycker & tänker! :) Ni får gärna lägga upp bilder om ni vill visa några av era små!

Jag själv valde just marsvin tack vare att jag tycker de är så personliga & olika individer. Dessutom är de sjukligt charmiga tycker jag! Underhållande & mysiga att titta på är de också när de knatar runt i buren. Man får alltid sig några goda skratt & de är så trevliga djur att ha omkring sig. Jag tycker de förhöjer myskänslan hemma. Det är bara något speciellt med dem tycker jag :)

Min "marsvinsdröm" är att få flytta ut på landet & skaffa ett eget rum till dem med en riktigt stor bur. Typ ett helt rum, där en hel flock ska få bo. Kanske ta någon enstaka kull någongång på något speciellt marsvin man fastnat extra mycket för. Och att också kunna ge dem en egen utegård, där de kan gå in & ut som de vill! Det skulle vara något otroligt givande att få pyssla om! :)

[Alexis78]
0

Jag gillar marsvin för att de är så okomplicerade, de finns där och förhöjer myskänslan med sina ljud, de är pratsamma och mysiga i famnen men lika nöjda i buren med varandra om man inte orkar vara social någon dag. De har lagom storlek och man kan göra så många roliga saker med och till dem.

Drömmen är att någon gång skaffa en skinny hona, men det verkar vara väldigt svårt att få tag på just honor när det gäller skinny.

Lixim
0

Jag valde marsvin för dom är underbara. Dom ger så mycket i mitt liv. De finns alltid där, små pratar kuttrar. Vem blir inte glad av att alltid bli hälsad med glada tjut? Vet faktiskt inte vad mer jag kan skriva, utan dom skulle det vara väldigt tomt, skulle nog inte klara av att vara helt marsvins fri.

Hmm min dröm. Ska jag vara ärlig så lever jag min marsvins dröm nu. Jag har min gammel tant Isa, min sur gubbe totte, mina bebisar, och mina avels djur samt kel grisar. Jag har läst på massa om genetik och avel och det har fötts en del kullar här hemma, de första jag reggat i smf! Burkåp är på G så det blir smidigare. Alla marsvin är friska just nu. Vi ska ställa ut den 13 november, första gången vi ställer ut själva.

Så ja drömmen om pigga,friska underbara marsvin är uppfylld, även min uppfödning börjar komma igång. Nu är nästa mål att blli reggad uppfödare i smf! då är det komplett Skrattande

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bara blev så. Fastnade för ett marsvin min moster hade (många år sedan nu).Köpte henne. Sedan när hon dog, så dröjde det lite mer än ett halvår innan jag skaffade nästa marsvin. Sedan har det rullat på. Nu har jag 4 gossar.

Marsvin är så himla härliga! Pratar, hittar på bus, gosiga och allmänt bra husdjur/familjemedlemmar helt enkelt Glad

(bilden är på Tova, ett av marsvinen jag har haft, men som mamma har nu, så hon kan gå med en stor flock honor)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Charlotta-B
0

Jag har inte varit direkt fast vid grisarna från början, men när jag träffade min sambo som älskar dessa underbara varelser. så har jag märkt hur underbara och goa dom är. Idag skulle jag inte vilja vara utan dom.. Avlen är min sambos stora del, självklart är jag med i det hela och tycker det är jätte spännande på alla vis. Älskar dom små små bebbarna som kommer och våra underbara gamlingar och pettar vi har.
Sen våra vackra skinnysar! Fast det är nog allt jag som lärt sambon gilla skinnysar så mycket :P

Hehe ja ne men som sagt idag skulle jag inte byta dom mot nått annat smådjur. Med grisarna är man aldrig själv. Deras galna upptåg är för skoj..

Charlotta-B

Misarn
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh när vi flyttade var jag helt på det säkra med att jag ville ha djur, har alltid velat ha marsvin då jag aldrig fick ha sådanna när jag var mindre. Föll för deras charm och precis som någon skrev tidigare, för att dom är så okomplicerade, är så lätta att ha att göra med, glada för allt och vill bara ge kärlek. Sen är dom ju också otroligt charmiga med utseendet också, vem kan motstå ett sött marsvinsansikte Tungan ute

Jag har bara våra marsvin till kel och jag skulle kanske i framtiden vilja skaffa en till liten tös och utöka flocken men ska bugga en ny bur till dom nu så dom får större yta att springa på Glad