Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1440 ggr
Mimmitroll
0

Prinsessor i sitt slott!

Nu har jag lyxat till det till mina små prinsessor, de bor i ett riktigt slott! Idag köpte jag vaxduk, sen la jag den i en hage av kompostgaller och vek upp den på kanterna. Kanterna är fastsatta med klänypor. Sen var det bara att hälla i spån och möblera och sist men inte minst visa flickorna deras nya hem. Vi får se hur länge jag får ha dem såhär, mamma och pappa tycker att de tar väldigt mycket plats. Men det är mitt och min lillebrors vardagsrum, så de borde inte bli störda. Jag vet inte hur stor buren är men den är i alla fall gjord av 2 kompostgaller på långsidorna och ett på kortsidorna. Jag skulle gissa att den ligger på 2x1 m eller något sånt. Glömde att säga, det är två marsvinstjejer som bor i buren. Här kommer en bild på mina underbara flickor! Oj, gick inte att ladda upp bild med mobilen, bild kommer när jag har hämtat datorn ;)

Fridaaaa
0

Låter toppen.
Hur långt upp på sidorna på kompostgallret sitter vaxduken?
För vet/hört om många marsvin som lätt tagit sig igenom kompostnät (bland annat en hona jag hade innan) Glad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
0

Ska bli kul att se bild! :)

#1 Bland annat Charlie försökte ta sig igenom och fastnade med huvudet.

Mimmitroll
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bilden på mina fina flickor. Dock lite blyga i den stora buren Tungan ute

Som du (#1) kanske ser så sitter vaxduken ca 2-3 dm upp på kanten på kompostgallret, för att inget kiss ska kunna läcka ut och för att grisar inte ska kunna göra sig smala och smita ut. Jag har också varit med om att de springer rakt igenom kompostgallret, hur jocka de än är Tungan ute Men jag tror inte att det finns någon möjlighet för dem att ta sig ut nu, inte om det inte är supersmarta marsvin jag har här hemma. De får gärna vara bäst på annat än att rymma ur fina buren Flört

Mimmitroll
0

Tyvärr har jag bara kameran på datorn, så jag ser nu att kvalitén inte alls blev någe bra. Man ser inte heller hur högt upp vaxduken går, men det är i alla fall ca 2-3 dm Glad

Fridaaaa
0

#3 Bra bild, bättre att se bild än att försöka förklara i regel hehe
Ser helbra ut! Nöjda grisar kan jag tänka mig hehe

Mimmitroll
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Tack! Älskar när man har lyckliga grisar, man blir så glad själv Skrattande

Jag visste inte hur jag skulle få fast vattenflaskan på något smart sätt, utan att klippa hål i vaxduken, så jag fick vara lite kreativ, haha Tungan ute

Min mamma undrade vad jag gjorde när jag satt och byggde lego, men reslutatet blev i alla fall en stabil hållare som till och med kanske håller när Piff, min lilla busa ska komma och dra i den!

Här kommer en bild på hållaren:

Fridaaaa
0

#6 Hehe vilken smart lösning hehe

[NalaMeya]
0

Haha väldigt smart med vattnet där;) Grisarna måste blivit glada åt sin nya bur?:)

minadjur
0

Vilken stor och lyxig bur, smart idé för vattenflasken !Glad

Mimmitroll
0

Tack! Ja, tjejerna har visat mig hur man dricker ur den flera gånger också, jag var lite orolig över att de inte skulle hitta den Tungan ute

Man lyckas alltid hitta något att oroa sig för när det gäller sina små bebisar Kyss

[SallysPigge]
0

Ser himla bra ut och stort. Nu borde dom vara riktigt glada :-D

Mimmitroll
0

#11 Tack Glad

Mimmitroll
0

Nu har de även fått smaka selleri för första gången och det var väldigt populärt Skrattande