Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 3208 ggr
Liona
0

Sörjande marsvin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Tyvärr var vi tvungna att avliva vårat älskade marsvin Sockervadd då han fick hjärtsvikt.Gråter

Hans kompis Tiger är nu tillfälligt ensam och jag spenderar stor del av dagen med honom men börjar bli orolig, han äter väldigt lite och har dragit tillbaka sig väldigt mycket, han vill inte kela längre och sitter bara i sitt hus, är det att han sörjer Sockervadd?

Är tacksam för svar då jag börjar bli orolig för min gris, det räcker att jag är ledsen och vill inte att min lilla gris ska deppa.

Hultan
0

Hej. Jag tror absolut att marsvin kan sörja, speciellt om dom blir ensamma. Jag hade ordnat ett nytt marsvin så snabbt som möjigt. Om du inte vill ha fler marsvin så är mitt råd att du omplacerar honom till någon annan som har en gris redan. Lycka till.

Med sunt förnuft kommer man långt!

Liona
0

#1 Jag ska skaffa en kompis till honom, men först ska han bli klar med medicin mot förkylning, vill ju inte smitta nykomlingen. ;)

Men är det verkligen normalt att de drar sig tillbaka så mycket? Jag är inte direkt hans favorit just nu..

Hultan
0

Om han äter dåligt så kanske du ska stödmata med lite criticle care. Väg honom så att du ser om han minskar i vikt.

Med sunt förnuft kommer man långt!

FeliciaS
0

Vad tråkigt att Sockervadd fick somna in, jag beklagar verkligen.

Marsvin kan till och med sörja ihjäl sig och det är mycket troligt att Tiger saknar sin vän. Jag hade sett till att skaffa en kompis till honom så fort du kan, från ett omplaceringshem, en privatperson eller från en uppfödare. Du behöver inte vänta tills han är fri från förkylningen, förkylning är inget farligt och kan botas med att ha marsvinet helt dragfritt samt ge c-vitaminrika grönsaker och ev. lite askorbinsyra som extra c-vitamin just vid förkylningen. Det är mycket värre om han blir deprimerad och slutar äta än att ett annat marsvin blir förkylt. Det är inte heller säkert att nykomlingen ens blir förkyld.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus