Oj, vilka söta ungar det blev!
Jag tror Rubin och Nimbus kull är den sötaste som fötts (helt opartiskt)! Bilder finns på min blogg www.rosamarsvin.blogg.se.

Länken blev lite konstig, det ska vara www.rosamarsvin.blogg.se
jätte fina
Den som är etta på gruppfotot är den absolut sötaste jag har sett ! =) De andra var också väldigt väldigt fina ! :D
Jättesöta! :-D
Grattis supersöta!
Pappa Nimbus föddes i mitt kök och jag tittade på.
Åh, äntligen får du en brindlehona! Egenuppfödd dessutom, riktigt roligt! :-) Grattis till en supersöt kull!
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
De övertecknade var ju bara för söta! Dock har du två cream, buff går inte att få efter en magpie :-)
Sötnosar :D
Charlotta-B
Halleduttan så söta! Grattis!!
Nums och Plura som har samma pappa hälsar halvsyskonen välkomna! :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Fina ungar. Men golden agouti och svart är "tekniskt omöjligt" på samma marsvin. Antingen black/golden (mest troligt, det är nog roaningen som förvillar) eller golden agouti/golden
Jätte söta ungar 
Kollat in dina grisar igen nu när dom fått lite namn.
Är det en hane som fått namnet Joyce? Min dotter heter det i andra namn, efter sin Engelska farmor.
Men fina grisar är det allt ändå :-D
#10 Det missade jag, läste goldenagouti/golden på de äldsta bilderna men tyckte att det såg ut som black/golden. Det var ändå den jag fastnade direkt för :-P Riktigt snygg

#7 Stämmer det verkligen? Jag har försökt läsa på nu och jag får uppfattningen att just cream är uteslutet efter magpie, då de har crcr. Förklara gärna! Mamman till ungarna såg ut att vara golden dalmationdå hon föddes, men färgen har blekts, så nu ser hon ut att snarare vara buff dalmation. Hennes mamma är saffron dalmation och pappan self de golden. #13 Tack för infon! Jag bedömde honom lite snabbt, nu har jag tittat mycket noggrannare på honom igen. De svarta stråna är verkligen helt svarta, han har ett tydligt svart fält runt ena ögat, med uteslutning måste alltså det som jag kallade golden aguoti vara golden/black (brindle). Det är svårt att se eftersom han dessutom har en massa vita strån i ansiktet. 30% av varje färg uppskattningsvis. Nu blev han ännu mer intressant att behålla! Han är ju faktiskt brindle roan, feltecknad visserligen, med vita tassar och sånt, men ändå!

#9 hälsa brorsorna tillbaka! #12 Ja, det blev ju lite knäppt med Joyce på en hane, men han har ju ett efternamn som förnamn.. Jag har f.ö också en engelspråkig Joyce i släkten, och jag tycker att det är ett underbart namn!
Riktigt fina! Vilken härlig blandning av färger och teckningar! :-)
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
#14 Magpie är crcr precis som du läst, därför ger de alltid ett cr. Cream finns i två varianter, crch och crcd. Buff är cdcd. Är mamman buff kan du bara få cream, inte buff och inte golden, alltså måste hon vara golden eftersom det fötts goldenungar :-)
#15 Visst är det ett fint namn. När vi skulle döpa vår dotter blev prästen till sig av glädje över namnet, Joy = Lycka, Glädje …. Och dottern är lia stolt hon :-D