Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 1522 ggr
dermot
1

Mina marsvinspojkar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte lägga ut bilder på mina tre pojkar! Sötnosarna har fått ny bur idag, större plats och fler leksaker!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
1

Abbe är på första bilden ;)

Och här är Quade

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
1

och lilla Rastignac!

// Anka

Linneaundulat
0

Söta!

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

Mvh Linnea

[SallysPigge]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jättefina! :-D

dermot
0

Tack hörni :D

// Anka

[LoveBaloo]
0

jättefina grabbar! går de bra ihop trots att de är tre stycken? :)

dermot
0

#6 Tacktack :) Ja de har fungerat fint, har gått tillsammans sedan augusti tror jag(?) men de har ju också en väldigt stor yta att gå på Glad med 4 olika hus och lite grenar att gömma sig bakom ^^

// Anka

julst
0

vad  är #2 för ras?

// Julia

dermot
0

#8 Sheltie, tror jag det heter. Kan gå ner och kolla om du vill! :)

// Anka

alkemistens
0

Vilka sötnosar!

dermot
0

#10 De tackar!

// Anka

julst
0

#9 enligt google så är en Sheltie Jättelånghårig så att man knappt ser benen så jag tror inte att det är en sheltie! Men jag kollade på google bilder

// Julia

dermot
0

#12 Han är klippt :) Enligt hans "stamtavla" är han sheltie.

// Anka

Lixim
0

marsvinet i inlägg #2 ser ut som en teddy/rex

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Aristarcos
0

#12 som 13 säger så växer håret hela tiden, men man brukar ofta klippa dem för att de inte ska behöva släpa omkring på en lång mantel av hår, vet ej hur lång den kan bli, jag klipper min sheltie rätt ofta för att det inte ska nå ner. Nr 1 ser nästan ut som en Coronet, men det är han säkert ;)

dermot
0

#12 Vilket marsvin menade du förresten? :)

Abbe, den första är en blandras, tror det är coronet och något annat.

Quade, den andra är en Sheltie.

Och Rastignac är en teddy :)

Missförstod dig kanske när du sa #2.

// Anka

julst
0

#16 Jag menade Rastignac! :)

// Julia

dermot
0

#17 Jaha, gud ja! Ja, men han är en Teddy :)

// Anka

Creation
0

Oh, vilka finisar! Hur gamla är de? :-) Är det mycket tandhack och småtjafs? Jag försöker själv få tre hanar att funka ihop nu, så vill gärna veta så mycket som möjligt om andras erfarenheter! Det är alltid kul att se när någon lyckats få ihop fler än två grabbar.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

dermot
0

#19 Jag vet inte exakta åldern (kan gå och kolla på två av dem, de har papper. Men Abbe kommer jag inte ihåg). :)

Nepp, inte vad jag tycker i alla fall. Det händer att de ska gnabbas lite när de får sina grönsaker. Det är ju alltid en som ska ha allt Flört, men annars tycker jag det fungerar fint! Glad

// Anka

dermot
0

Det skiljer visst bara en enda dag mellan Quade och Rasti! Förvånad De är födda 2010 i december. Rasti den 8:nde och Quade den 9:onde. Så gamla är de inte. ;)

Abbe tror jag är äldre, ska höra med henne jag köpte de av :)

// Anka

Creation
0

#20 Men gud, så häftigt att det gått så bra då! Det måste ju betyda att i alla fall två av dem var ca åtta månader när de sammanfördes. Tre hanar och också i en ålder som sägs vara knepigare. Himla roligt!

Sammanförde du dem på något speciellt sätt?

Hur stort bor de förresten? Undrar om det räcker med 160x70 buren för mina tre… :p

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

dermot
0

#22 Ja, jag är väldigt glad! :)

Det var inte jag som sammanförde dem, utan förra ägaren. Jag sa att jag gärna tog allihopa om de kunde gå tillsammans, så hon provade och ca en månad senare när vi skulle hämta dem, så fungerade det fortfarande! Glad Så jag vet inte hur hon gjorde, vet bara att de gick på golvet i hennes lägenhet (och så hade hon sina andra i mindre "fack"burar).

Hm… Jag har för mig att buren är 180x160 (kan kolla upp), enkelt bygge med lite brädor och kompostgaller! ^^

// Anka