"Sätta ihop" 2 "bokbylleburar"
Hej!
Jag har fått en bur "över" och tänkte höra om någon har något bra tips på hur man sätter ihop 2 stycken burar. Alltså så de kan gå från den ena buren till den andra.
Det är två hemmabyggda "bokhylleburar" Som består av en skiva i botten och sen brädor (råspont på den ena) som väggar.
Jag vill inte såga hål i väggarna, vilket annars hade kunnat vara ett alternativ. Så någon form av "Ramp" från båda hållen kanske skulle kunna vara nåt?
Är det någon som har gjort något liknande? hur ser erat ut i så fall?
Hjälp mig spåna! 
En ramp eller någons slags trappa åt dem borde ju funka om du inte vill borra. =o)
Vill du ha dem ovanpå varandra, eller bredvid? För om du vill ha så lite jobb som möjligt är det ju lättast att sätta dem bredvid varandra, sen kan man ställa ett par fotpallar/hus på var sida om väggen, så kan de hoppa. Jag brukar PETA ner mittendelen av en liten handduk i hålet på toppen av en fotpall, för att den inte ska vara för hal, och sen hänger resten av handduken ner som lite väggar. Experimentera du. Tegelstenar kan ju vara en ide med. Finns även nån sorts bro man kan köpa på djuraffärer, av pinnar på tvären, och ståltråd, som man kan forma som man vill.
Tack för tips och idéer! 
Jag hade tänkt ha dom bredvid varann :)
Tegelstenar var en smart idé! Mina grisar är inte så "hoppiga" av sig så det kan ju inte vara allt för höga "trappsteg" liksom… Men tegelstenar skulle de nog ta sig an!
Sån där pinnbro verkar ju också bra, men blir det inte lite halt? eller är de sträva på ytan liksom? har bara tittat lite på sådana, inte kännt på dom.
Jag vet inte, men man kanske kan klämma fast en liten handduk på något sätt. Eller kombinera son tegelsten-fotpall-bro. Trot inte man ska stapla tegelstenarna dock, för stor risk att de ramlar, och de är ju tunga. Testa allt möjligt. Glasspaket, uppochnervända hundmatskålar… Vad du har hemma. Småhanddukar som man sätter fast på nåt sätt funkar som halkskydd.
Nej, stapla tegelstenar är nog ingen bra idé… Hemskt om någon skulle få en sån på sig
Jag ska släpa in den andra buren idag och exprementera med lite olika saker då!
Dock vet jag inte om jag vågar sätta ihop burarna än, då jag har bäbisar som snart är en vecka gamla. Och jag vill ju inte att de ramlar ned från något… Fast det kanske inte är någon fara? om man lägger extra mycket spån runt om? Eller nä, det är dumt att chansa!
Jag har en hemmagjord "ramp" med små pinnar på (som "trappsteg" typ) som man kanske kan fästa från ena hållet, och sen stapla lite saker från andra hållet :)
Tegelstenar funkar jättebra. Jag har flera i mina lådor, de hoppar så bra så från låda till låda
Om man staplar dom som en trappa så blir det väldigt stadigt och enkelt för dom som inte är så vana. Stenarna är så tunga att de rör sig inte. Sen ska man köpa rätt stenar, de som inte är mer än 5 cm höga ungefär.
Jag tror nog stenarna är det säkraste, men man får ju prova sig fram. Lycka till
Nu så!
Jag tog en stor (fast inte så hög) men tung gammal tegelsten, och sen en träbit. Och så virade jag in dom i en handduk, så inte träbiten ska flytta på sig.
Än så länge är det bara 2 stycken som vågat sig på att gå över till den andra buren 
Återkommer med bild lite senare, kamerabetteriet dog