Vad gör ni nu med era marsvin?
Jag tror andra har haft den här tråden innan
Men jag tycker det skulle vara kul att starta den igen.
och som rubriker lyder:
Vad gör ni nu med era marsvin?
Min vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/
Mvh Linnea
Just nu gör jag inget med dom, men tjejerna äter hör jag och killarna vilar. :-)
Det är knäpptyst från alla burarna just nu, inte ett pip. Tror alla vilar middag efter grönsaksutdelningen för en stund sedan. Ena sonen ligger på soffan, jag och andra sonen ligger på sängen. Gud vad slappa vi är hela familjen. :D
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Pascal sitter bredvid mig i sängen och mumsar lyxigt (och dyrt!) alfaalfahö och Bexs sitter hos veterinären och väntar på att bli hämtat. (Jag väntar på att veterinären ska ringa och säga att jag får komma ;) )
Sitter och klappar och gosar med Tikki, en av de bebisar som ska säljas nu =/ . Har pårecis klippt klorna på allahopa :D
Brukar låta dem springer minst 3timmar/dag ute i huset och röra på sig, eller sitta och gosa med dem :)
Just nu vilar dem, precis ätit vitkål hehe
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mina marsvin sitter i buren och äter hö och paprika!Dom har precis varit ute och sprungit på golvet! :)
Har gett marvinen en liten tankeställare nämligen morot i en toarulle.
Fast å andra sidan tog det inte så lång tid för Fluffis att komma på hur man gör.. :)
Min vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/
Mvh Linnea

Just nu så håller Samson på att smaska hö medans Zooie tar en skön tupplur i sitt lilla hus 
Just nu sover dem allihop. Förutom de nykomna bebisarna som skuttaromkring och gör popcornskutt =)
Ingenting tyvär, är i skolan.
Mvh Linnea
Jag håller på o flyttar in dom i sitt "nya" marsvinsrum! 
Så jag släpar på burar jag, medan marsvinen sitter och knaprar alfalfagroddar i sina transportburar. 
Jag och Sally väckte just Sambo som jobbar natt. Så vi hade gos i sängen :-D
Vägde nyss bebisarna som har gått upp 7 gram var :D
Har precis städat marsvins buren och skurat ur den! puhh.. Jobbigt! men skönt när det är klart,marsvinen blir så glada med en nystädad bur!
Nu ska det klippas klor och tvättas + smörjas in öron & fötter på de som behöver!
Idag står städning av stora honflocken och hanarnas lägenheter på schemat. Alla flaskor ska skuras och ett gäng marsvinsfiltar ska tvättas. Sen när allt är rent och fint är det nog lagom till första kvällsmörkret och då tänkte jag tända lite ljus och mysa med några svin i varmaste filten framför tvn :) myys!
Jag ska upp till djurrummet nu och klippa klor och städa bur 
Gav dem mat för en stund sen och klände lite försiktigt på Bibbis och Nannas bebismagar ^^ Nu är där knäpptyst så tror dem vilar sig nu :P
Doris och Mimsan är ute på golvet och popcornskuttar och pratar, de är helt underbara.
Kom precis tillbaka, har nyss varit inne hos marsvinen och gett dom sin frukost.
Just nu sitter lille Lucifer och käkar morrot (typ den enda grönsak han äter) i mitt knä! 
Nu är marsvinen ute på golvet och springer och jag har precis gett dom vitkål och lite lördagsgodis som var äpple 
Mina har inte varit ute idag och sprungit för att jag har varit borta hela dagen igår och kom hem idag. Men lider dem inte av hehe 
Lugn dag för dem 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Dom görs iordning inför utställningen imorn.
Här popcornskuttas det runt rummet :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Här äts de hö och tiggs efter lite mer mat ;)