Låta på Natten!
hej! Mina marsvin låter jättemycket på natten,de pratar och skuttar runt och jagar varandra hela tiden! Det hörs ju väldigt mycket eftersom jag har mina marsvin i mitt rum där jag sover!
Först trodde jag att marsvin sov på natten men jag hade visst fel där!
Låter era marsvin också mycket på natten? :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilken fin bild du hade där !!
Ja mina skuttar omkring på natten också. Och jag sover också i samma rum som dem. Men vissa nätter så är de tysta. Det är helt olika. =)
Marsvin är i regel mest aktiva morgon,kväll & natt. Inte alla, men de flesta. Mina är tysta nattetid som tur är (har 2 marsvin i sovrummet)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Måste bara fråga, är du säker på att alla är honor?
När jag hade hane och hona ihop så lät de precis så, men flocken där det bara är honor är helt tysta och sover på natten.
Mina lånegrisar är väldigt tysta på natten, som tur är eftersom vi bor i en etta. Jag tror också att det kan ha att göra med vad man har för bur och inredning. Jag har fleece på golv och burväggar, får för mig att det fungerar lite ljuddämpande. Har man marsvin som snackar mycket så är det ju en anna sak men allt springande och hoppande och knuffande hörs inte lika mycket.
Med sunt förnuft kommer man långt!
Mina marsvin brukar vara aktiva en stund efter att jag släckt lampan. Men efter en stund så brukar de komma till ro och sova. De brukar också vakna före mig, vilket jag tycker är bra. Marsvins-väckarklockan är mycket trevligare än mobilen! =D

Dom första 6månaderna pratade dom väldigt mycket framför allt under kvällarna dom sprang runt, kuttrade och pratade, jag vet inte om dom faktiskt sover nu på kvällarna eller så har jag vant mig vid ljudet men nu hör jag ingenting 
öron proppar ftw här hemma. Men dom låter inte så mycket.. de e mest annat som stör mig. Dom får ju kvällsmat innan jag lägger mig o då är dom nöjda och tysta.
Jag sover aldrig mer med marsvin i samma rum i alla fall. 10 år av tjattrande mitt i natten får räcka. Sedan jag blev sambo har det varit total emot grisar i sovrummet. Ganska skönt, räcker med att katten hoppar på sängen 
Mina marsvin är väldigt lugna på natten förutom om någon av dem brunstar. De brukar hålla igång mest på morgonen och kvällen innan och under frukost och kvällsmat :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Finns det ngt man kan göra om dom låter mycket på lätterna. Mina grisar för ett jäkla liv och vi bor i en etta så det påverkar vår sömn negativt. Nu har jag ju haft dom i 4 dgr bara så det kanske lugnar sig med tiden men finns det något man kan prova? Dom skriker till i omgångar ungefär som att dom är oense om ngt, sen är det tyst, sen vaknar jag igen efter ett tag av samma läte, ett missnöjt knorrande/pipande. Osv dom har 2 hus och ordentligt med hö.
Med sunt förnuft kommer man långt!
Jag har antingen väldigt artiga grisar, eller så brukar grisar visst sova på natten. :D
Mina småpratar lite när jag släcker lampan. Sedan kan jag höra dom dricka lite, äta lite, sedan lägger de sig. I skrivande stund kl 07.40 har jag fortfarande 5 sovande grisar av 5. Då har jag ändå haft kylen öppen.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Ha ha på tal om att låta. Härom natten sov jag inte många timmar då mina hade världens fest i buren… Vilket herrans liv och min lilla axel som fått en kompis har blivit jätte tuff och leker världens rövare… Aldrig varit så aktiv som nu =) Men inatt har de varit relativt lugna faktiskt.. Fick tipset man kan täcka buren med ett lakan någon som provat det? Men håller de låda igen så kommer jag flytta dem till ett annat rum så kan de hålla på bäst de vill :)
www.fluffyochaxel.blogg.se
mina låter ibland och ibland inte.
Mvh Linnea
Mina skinnyhonor som jag hade förut anpasade sig efter familjens dygnsrytm och sov eller vilade på natten och var vakna på dagen :)
Har nattmonster här hemma också :) Brukar ge dem grönsaker precis innan jag ska lägga mig så håller det dom sysselsatta en liten stund iaf!
Men annars är det skuttande, hoppande, springade ja - lite allt möjligt mitt i natten! Men på morgonen så sover dom!
Det är framförallt min ena teddyhane Theodor som är vaken, han får lixom med sig de andra haha!
Tyvärr kan jag inte flytta på marsvinen, de får bara plats i samma rum som jag sover i :/ Snart kommer ytterligare en liten kille hit haha, undra om han också blir en liten nattuggla 
Mina marsvin är ganska tysta på natten tycker jag, man hör ju lite tuggande då och då, när dom går runt i buren och så där men sällan några högre ljud. Går man däremot upp för att dricka ett glas vatten så misstar dom sig ofta och tror det är dags för frukost och då blir det liv ;P
Våra tjejer är lugna på natten och killar med, tror jag dom bor i dotterns rum och hon har inget sagt ….
Men tjejerna var mer vilda när dom var yngre, men nu är dom kolugna … :-)
Mina två killar sover som stockar på nätterna, man kan höra dem mumsa hö ibland annars är det hel-lugnt :)
#1 Tack så mycket! Gillar hur hon tittar på den bilden! hehe 
#3 Båda är honor men man skulle kunna tro att ena var en hane för hon jagar den andra hela tiden!
#15 Gud va gulliga marsvin! 
Men det har faktiskt blevit lite bättre nu med att dom låter mycket på natten..eller bättre och bättre.. Men skönare för mig som vill sova! Jag har börjat ge dom mat precis innan jag går och lägger mig och det funkar faktiskt!
#12 jag provade att lägga en handduk över buren och det funkade inte för mig allafall! marsvinen lät nästan mer en vanligt! hehe
5# Var precis lika dant för mig 
Här funkar det bra faktiskt fasthar ena kortsidan fri =)
www.fluffyochaxel.blogg.se
Beror på… de brukar inte stå i mitt rum annars men nu när vi gjort om i deras rum så har de stått hos mig. Märkte att om jag gav dem mycket hö samt lade en filt över burarna blev de lugnare och tystare. De brukar annars låta fram på morgonkvisten efter fyra eller så..
Har inga problem med snack och springa i burar. Men mina har en viss tendens att ALLTID bli jätte törstiga när man ska sova :S
#24 Känner igen det där med att dricka på nätterna :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.