Fel med sprittema?
Tycker ni att det är fel med sprittema?
Jag har ett marsvin. Som heter Konjak. Och en som heter Vodka.
Tycker ni det är dumt eller så att ha sådana namn ?
Tackförsvar vh
Nej varför skulle det vara fel på det? Många som har djur som heter t.ex konjak mm :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
tass
1 ja de är ju det. Men en del tycker att de inte är bra att döpa djur till sådant. Om djuret tex säljs till en barnfamilj sedan.
För mig handlar det om gränsfall, antar jag. Personligen skulle jag nog inte döpa ett djur efter en ren spritsort, alltså typ Vodka, Whiskey, Cider eller liknande. Däremot skulle jag eventuellt kunna döpa ett djur efter ett favoritvin eller en favoritkonjak eller liknande… Eventuellt…
Men jag är osäker.
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Det är ens eget marsvin och man bestämmer själv :) Det hade kanske inte varit så kul att vara ett litet barn och heta Konjak men på ett djur så tycker jag det är fint med ett tema så att säga :)

jag tycker inte det e något fel alls med det.
Jag tycker nog också att det är gränsfall. Det är så svårt. jag tycker att vodka är ett fint namn. Men det skulle aldrig gå att sälja honom med det namnet. Eller det skulle nog gå. men det är inget namn man vill att ett barn ska kalla sitt djur. så då får han nog gå under ett annat namn. (men jag ska inte sälja honom, det var bara ett exempel)
Jag tycker det inte är något fel med det. :)
Känner en mellanPinscher som heter Brandy, bland annat. Jag skulle själv tänka mig att kalla ett marsvin för Whiskey, Brandy, Vodka, Konjak eller kanske Baileys om jag inte hade så många andra namn i bakhuvudet.
Sen beror det ju på hur man ser det också. Falcon är ju ett grymt namn, men ett ölbryggeri likväl. Anstränger man sig verkligen kan man nog hitta något upprörande eller stötande med varje namn.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Jag tycker inte det är något fel i det alls. Man kan ju döpa om sina djur om man vill när man får hem dem :)
8 det har du nog rätt i =). Jag tycker att doolys är sött, och martini rosato har jag en som heter. Men honom kallar vi för martin xD
#10 Åh, Martini! :D Det glömde jag, det är ett helt bedårande namn.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Nej jag tycker inte att man döper sitt djur efter en spritsort på det viset. Det känns bara inte rätt. Att kalla sitt djur vin, öl, cider, sprit etc känns bara fel. Och lite fjortisaktigt. Däremot finns ju många djur med namn som tex bacardi, tequila etc.. det känns mer som ett namn.
Jag har ju själv en Chivas hemma. ;-)
Men alla gör ju som de själva vill och vad jag tycker om deras namn betyder egentligen ingenting.
btw, min morbrors katt heter klamydia. Så man KAN ju döpa sitt djur till vad man vill. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
12 men tequila är ju en spritsort. Är det också fjortisaktigt då? nu menade ju inte jag att man ska kalla marsvinet just för öl eller sprit. Men just namnen som martini, vodka eller konjak .
Vodka är ju en typ av alkohol, inte ett drinknamn eller namn på en speciell whiskey eller vinsort man tycker om. Likaså konjak, whiskey, öl, vin, etc. De "namnen" känns för mig jättekonstiga att kalla sitt djur. Ungefär som att kalla dom Cigaretten. :)
Det känns lite så där när man var i tonåren och tyckte sådant var himla coolt. Jag döpte ett marsvin till Devil när jag var 15-16 och tyckte jag var jättecool, idag tycker jag det var bland det löjligaste jag gjort. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#12# Så tänker jag med, inget jag skulle döpa mina smågrisar till direkt.
Finns ju fina namn som Martini, Barcardi, tequila mm :)
14 jag känner igen mig lite där. döpte också ett djur till ett fult namn när jag var yngre. inget jag skulle döpa något djur till idag.