Namn med jultema?
Har en hona här hemma som är namnlös…tycker att det är på tiden att hon får ett namn =)
Jag är jultokig och tycker att julen är den bästa årstiden som finns! Vill gärna ge henne ett "juligt" namn ^^ Kollade lite på tomtens renar, men dem är ju bara hanar. Någon som har en idé om något juligt namn till min lilla flicka?
Vixen tycker jag passar alldeles utomordentligt till en liten tös också! :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Lucia kanske =)

Julia
Marry ;-)
Jag tycker också Lucia :)
Lucia tycker jag är (lite) tråkigt. Många som heter det :)
Mina förslag är: Hyacint, Azalea, Kula, Mossa, Nejlika och Anis.
Hoppas du kommer på något namn!
Lucia är fint, men tycker inte din lilla dam ser ut som en Lucia överhuvudtaget. Hon är för fluffig, Lucia ser jag framför mig "välkammad" :D Julia som #4 föreslog tyckte jag var fint och passande. Mistel och Tomta är också rätt söta namn.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Flinga ? Eller flingan? Mitt ena marsvin heter Flinga! :)
Jingle Bell är gulligt :)
Strumpan, Spira, Stjärna, Glittra, Jula, Glögg, Kanel, Lussa, Nissa, Mimmi (tänkte på att det är varje jul kl15? ;)), du kan ju kanske fundera på julkalender namn med? :) Det finns ju massa då :) tex Maja från pelle svanslös. Lycka till! :)
Ofelia är lite juligt (från Julkalendern Dieselråttor och Sjömansmöss), Bell likaså. Kanske Kanel som tidigare nämnts eller någon annan "julig" krydda!
//Emma
Jag tyckte Mossa var ett himla roligt och fint förslag, men om man vill vara lite mer traditionell så är Stjärna också väldigt fint.
Holly kanske? Betyder ju järnek :)
Julia? Klappen,Snöflinga
Hoppas du kommer på något bra
skriv gärna vad det blev för namn Nyfiken
Min vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/
Mvh Linnea
Oj vad många bra förslag jag har fått :) nu har jag en del att välja på :) tack alla! Lovar att skriva så fort jag har valt!
Noelle? (Noël betyder ju jul)