Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 544 ggr
[Sara-]
0

Elaka mot den minsta?

Atlas och Leo är elaka mot Joker. De går och nafsar honom i rumpan och jagar honom hela tiden. Att det försöker rida honom vet jag ju är dominans beteende och har låtit de göra det. Men att de går o nafsar på honom. han har små hack i rumpan nu :c

Varför gör de så? är det med dominans? Har även sett att joker blivit sur på de när de gör så, och typ sagt i från. men oftast springer han iväg

Charlotta-B
0

Attlas och Leo visar att dom bestämmer över joker. Testa med att ha flera matplatser/vatteflaskor/höplatser så att joker kan sitta och äta ifred.

Som vi sagt innan är det viktigt att ha en stor bur när det är tre så att dom inte behöver vara så nära varandra hela tiden utan.

Bara hör av dej om det är nått, du har ju vår mail och telefon nr.

Charlotta-B

[Sara-]
0

Okej, för har 3-4 högar hö, 3matskålar 2vattenskolar, 3 tunnlar, 2 hus och 2 mysrullar/filtar till de. Kommer de alltid hålla på och visa att de bestämmer? Tänker mest pga att joker får ärr och så. Tack! Det ska jag göra (:

Binajis
0

#2 Hur stor bur har dom? Du har bra med "utrustning", problemet är att det ju blir trångt med allt det om buren är av mindre modell :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

[Sara-]
0

Buren är 202cm lång och 80cm bred.