Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 1472 ggr
J-M-M
0

Vad ska jag göra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min älskade lilla Cosmo (3 år) låg i buren på sidan och flämtade så vi åkte till veterinären och dom sa att det va bäst att vi avlivade honom så vi gjorde så klart det Gråter

Men nu är problemet vad vi ska göra med vår andra lilla gris, 2 åriga Dimpel?

Nån som har nåt bra förslag, för veterinären tyckte att vi skulle kastrera honom och skaffa en bebis tjej? (och jag vill absoulut inte sälja elr avliva Dimpel, så det är ngt förslag)  :/

[SweetRose]
0

Sorgligt med Cosmo :(

Ni kan ju alltid skaffa en bebishane till den som är kvar Glad

Fridaaaa
0

Sorligt :(

Antingen kastrera han eller skaffa en hanbebiskompis Glad Fungerar vilket som

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mojma
6

Är ju absolut klart bäst att skaffa honom en bebis-hane som sällskap! Det går i princip alltid bra. Eftersom att en kastrering i detta fall ej är det nödvändiga så är det bara onödigt med alla risker en kastrering innebär. Han blir ju lika glad för en killkompis som av en tjejkompis. Bara bättre med en hane nästan på så vis också att han slipper bli stressad som vissa hanar kan bli av att jämt gå med en hona. För, hans parningsinstinkter försvinner inte bara för att man kastrerar, så han kommer para henne bara det att det ej kommer kunna bli några ungar. Så jag tycker detta är ett solklart fall faktiskt :) Köp en bebishane! Tror de absolut flesta härinne skulle råda dig till just det :)

Lycka till så mycket!

godisgrisen
1

Håller med #3.

Tråkigt med Cosmo.Gråter

Cola&Bacardi
0

Tycker att det låter bättre med en Bebishane i det här fallet faktiskt :)

R.I.P Cosmo.

Tröstkramar till Matte och Dimpel. :(

Mvh Linnea 

J-M-M
1

Tack för alla svaren, det blir nog en hane som kompis då, måste ha varit en lite okunnig veterinär då ni på iFokus ofta har rätt :)