Hur många ungar? [Violet]
Nu är det äntligen dags för tillökning här hemma!
SCH Polka Pig's Violet (teddy, black/golden/white roan) väntar bebisar tillsammans med Sweet Dream's Emil i Lönneberga (teddy, golden agouti/golden/white). Det här blir Violets sista kull.
Violet har tidigare haft två kullar, den 23 december 2009 fick hon tre söner och en dotter och den 6 september 2010 fick hon två söner, varav den första föddes hos hennes uppfödare och den senaste hos mig. Hon har klarat dräktigheter, förlossningar och digivning utan några som helt problem båda gångerna och samtliga bebisar har överlevt, även denna gång har allt flutit på som det ska.
Emil har blivit pappa en gång, den 11 april 2011, till tre pojkar och en flicka- tyvärr klarade sig inte någon av bebisarna och inte heller deras mamma :-(
Jag har lyckats bli av med blocket där jag skrev upp hennes vikt innan parningen, men hon har ökat ungefär 300 gram nu och är beräknad (70 dygn) torsdagen den 29 september.
På vilket dygn hon fick första kullen vet jag inte, den andra föddes på dygn 71 och på dygn 65/66 hade hon börjat få mjölk. Med kull två så ökade hon 320 gram totalt.
Hon är som sagt beräknad 70 dygn på torsdag och är således på dygn 68 idag (tisdag), hon har ökat runt 300 gram i vikt och hon har även denna gången börjat producera mjölk tidigt (märkte det i förrgår) och hon har öppnat sig. Bebisarna är pigga som attan och det sprallar ordentligt i magen på henne :-)
Bilder på Violet & Emil samt mer info om kullen finns på hemsidan.
Hur många ungar tror ni att hon får den här gången?
Ni får gärna gissa på när bebbarna kommer, vad det blir och så också om ni känner för det- alltid kul att läsa gissningar :-P
Bilden är tagen kvällen den 25 september.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!