Himalaya uppfödare!
Hej!
Jag har efter mycket funderande bestämt mig för att skaffa marsvin. Har kollat runt lite på olika raser och färger men har fastnat för himalaya….
Finns det någon som kan rekomendera en bra uppfödare runt stockholms/uppsala området. Kan ev åka längre om det finns någon bra…
jag har himalaya på g, Bor i Eskilstuna. Vad är du ute efter för ras ?
Mvh Paulin
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg
Helst korthåriga och reggade i SMF för tänkte tävla med dom små…

Om det är nonself himalaya du är ute efter så finns det bara 3 st uppfödare i Sverige idag…
Arcticats i Kiruna, Sågstugans i Katrineholm och Caviecares i Hällevadsholm/V-Götaland
Annars förekommer ju himalaya på flera långhårs/strävhårsraser.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Tack för snabbt svar Cavia. Ska kolla upp dessa uppfödare. :)

Du hittar deras uppgifter på SMFs hemsida under länken uppfödare…kryssa i nonself och skriv himalaya i fritextrutan…=)
#3; Caviecares har slutat med himalaya sedan en tid tillbaka :/
Det finns fler himalayauppfödare än så, visserligen i andra hårlag. :) Rex, teddy, Peruan, alpaca osv..
Jag kan däremot garantera att det finns minst 2 till med himalaya kullar framöver i sverige. Jag själv och en annan tjej i örebro som tagit över ett par av mina djur jag hade till Himalaya aveln jag håller på med. importerade djur från en känd uppfödare i Danmark. Visserligen Himalaya, Alpacka och en mixkull.
Plus att jag har ett par himalaya jag ska sälja snart…
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg

Vilken färg är du ute efter? Jag väntar två kullar med nonself black himalaya. Bor visseligen i Kiruna, så det är ju en bit från Stockholm.
Har du möjlighet så besök gärna utställningen i Brändåsen den 10 december. Där kommer det att visas några nonself black himalaya.

#8 inte Brändåsen väl? Badelunda/Västerås är det väl…

#9 Tack! Visst är det Badelunda!
ÄR tyvärr och tävlar med hundarna den helgen. :( Har PMat dig privat Arcticas…