Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 1433 ggr
dermot
0

Tror ni det funkar?

Jag har mina grisar i stallet (isolerat rum då givetvis) och nu är det snart dags att klippa Quade igen. Så jag tänkte passa på och bada de allihopa när jag ändå tänkt ta in honom en stund.

Så jag undrar, klarar dem det? Kan sätta upp värmelampa över buren om det behövs. Men tänkte mest ifall det blir för kallt att komma ut igen efter att ha vart inne och badat.

Tacksam för svar! :)

Tror det blev rätt grupp! ^^

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

chickwheels
0

Torka med hårtork. Problemet avhjälpt.

Långhår eller korthår ? Se iaf till att de blir helt torrt. Akta så du inte bränner. :)

Vad är det för temp i rummet ? Dragfritt ?

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

Strawberi
0

Marsvin klarar minusgrader. Men det är ingenting dom tycker om. Marsvin trivs bra i 10-15 grader. SJälvklart dragfritt.

dermot
0

#1 Det är ju de tre små grisarna jag köpt av dig ;) "Skånetjejen" här! ^^ Så alltså 1 långhårig, 1 halvlånghårig och 1 korthår! Men tack! :-) Tror det ligger på runt 13 grader där inne, men är inte helt säker. Jepp dragfritt.

#2 Tack! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

chickwheels
0

Jahaa nemen oj.. haha :P det ringde en halv klocka.. Quade.. hehe. Sorry :)

Klipp, torka med hårtork och sätt ut dem igen. Kolla drag och ge gömslen de kan mysa in sig i :)

dermot
0

#4 Haha ingen fara! ^^ Kan säga att de är väldigt uppskattade! Riktiga pratgrisar. Skrattande De som kommer och köper kanin vill alltid ha dem med sig hem!

Okej. Ska se om jag hinner imorgon, annars gör jag det på söndag. :)

Ska försöka ta lite bilder på de också! :)

// Anka

chickwheels
0

Va skoj :P Kul, det vore fint att se :P

dermot
1

Nu är de badade, fönade och klippta!

Blev tyvärr inga bilder, kameran ville inte :(

// Anka

chickwheels
0

Trevligt iaf :D

dermot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Ja! :D

Här är en bild på en del av buren! Se så snyggt de lagt matskålarna runt vattenskålen ;) De är ena riktiga baddare på att dra rundor med höet! X)

// Anka

chickwheels
0

o så abbe babbes lilla skalle :P Har du sett filmen G-Force ? Abbe spelade huvudrollen i den filmen ;)

Va söta de är :D Ser ut att ha det dunderbra :D:D

Synd att sååå många säger att det absolut inte går att ha 3 killar ihop.. Det avråds lite väl hårt från det tycker jag. Visst ska man va försiktig och medveten, men jag har inte haft problem en enda gång med nån av mina killar.. :)

dermot
0

#10 Nä, faktiskt inte. Allvarligt? :o Eller liknar de bara varandra? Nice vilket som ;)

Älskar de små fisgrisarna! Ångrar inte en sekund att jag tog dem!

Ja, dessa funkar super i alla fall. Har aldrig blivit bråk och de gosar gärna med varandra Skrattande

// Anka

Fridaaaa
0

#11 G-force är animerat så hehe :) mest lika i så fall ^^,

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

dermot
0

#11 Haha jaha, okej ;)

// Anka

chickwheels
0

Precis, animerad(djuren är animerade iaf).. men de e bannemej 99% kopior av varandra :P En marsvinsfilm med 3 marsvin, en mullvad och en fluga i huvudrollen.. några djur till kommer in längre in i filmen :P De är typ spioner/agenter :)

dermot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#14 Sökte på google, ja gud så lika! Skrattande Får ta och se den!

Bildkälla för högra marsvinet.

// Anka

Fridaaaa
0

#14 & #15 Ja dem är verkligen lika! haha Skrattande
Den filmen är härlig hihi
Speciellt det tjocka marsvinet i djuraffären Tungan ute

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

chickwheels
0