Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: foder
Läst 1690 ggr
[Pineappletree]
0

Hur mycket äter era marsvin?

Frågan jag ställer är för att mina söta pojkar äter hur mycket som helst. Jag fyller på med hö 2 gånger om dagen och grönsaker äter dom upp på nolltid. Jag brukar ge dom ca 1 dl grönsaker samt babyspenat ett lass var.

Jag fyller på när jag ser att det är slut. Jag tycker fri tillgång till mat är bra men någon som har andra tips om hur ni gör?

Fridaaaa
0

Mina får fri tillgång till hö (vilket alla marsvin ju ska ha)
Sedan får dem lite pellets (och 2 får havre med)
Och sedan grönsaker 1-2 gånger/dag, 1-2 grönsaker/dag Glad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cavia
0

Mina får hö morgon och kväll, grönsaker 1 ggr/dag och kraftfoder 1 ggr/dag (en blandning av havregryn, vetegroddar och kruskakli)

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

[Pineappletree]
1

Jag tänkte ge dom små kraftfoder idag…Såg att man kan ge dom som en gröt.

Hultan
0

Ts ger du spenat varje dag? Du vet väl att man bör ge sparsamt av spenat!?

Med sunt förnuft kommer man långt!

[Pineappletree]
0

Nej inte varje dag…har bara haft dessa gossar sedan i Fredags…vet någon om man kan ge dom groddar?

_Charlie
0

Morgon: Fyller på med ett stort lass hö samt en grönsak tex morot till alla.

Kväll: Fyller återigen på med stort lass hö, havre till alla, och en annan grönsak ex vitkål eller paprika.

Det händer att de får en tredje grönsak mitt på dagen, brukar i så fall röra sig om ett halvt blad salladskål eller en liten hög med alfalfagroddar eller liknande.

[Alexis78]
0

Mina får pellets, minns inte vad det heter men det är för hästar och köps på granngården. Det får de ganska regelbundet, sen får de hö naturligtvis, de har fyra "lådor" på 80 * 35 som fylls på så fort det tar slut i någon av dem så hö finns i mängder. Sen grönsaker och knäckebröd, morötter får de ofta och även tomat  och gurka är favoriter.