Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 820 ggr
elsasputte
0

Vad städar ni buren med ?

Vad städar ni buren med ? Jag tycker fortfarande de luktar när jag gjort rent, finns det något man kan torka av botten med så man får bort all lukt ?

Fridaaaa
0

Liten handskyffel och borste att sopa upp "resterna" med. Sedan skurar jag med vatten & diskmedel bara

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

gnagarlover
0

lite ättika o yes diskmedel eller grönsåpa

elsasputte
0

Okej, yes har jag provat men tycker det blir sån konstig lukt ändå. Ska prova grönsåpa nästa gång, kasnke låte de ligga i blöt ett tag…

Lixim
0

Virkon eller diskmedel

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

[Alexis78]
0

Jag har ju fleece i största delen av buren så burbotten håller sig helt fräsch och luktar ingenting, men innan när jag hade spån så använde jag vatten och gulsåpa.

_Charlie
0

Sprayar med klorin och torkar av med hett vatten och en trasa i sellnicburen och även i de andra burarna som står i annat rum bara för säkerhets skull.

Misarn
0

Använder en spade och sen spray så att allt ingrott försvinner, brukar vädra för att få bort lukt Glad

Fridaaaa
0

#7 Vad använder du för spray? :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[SallysPigge]
0

Staädar ibland med ättika och sedan blir det diskmedel. Fungerar kanon, ättikan tar beläggningar med :-D

Misarn
0

Ajax rengöring för kök eller badrum Glad

[linneasandberg]
0

jag tar bort spån & hö med en skyffel och sedan sprutar jag grön/gul såpa med vatten och låter det värka. :) sen torkar jag bort det med vatten! funkar bra :)

[tjejensomlovemarsvin]
0

Först sprayar jag på lite fönster puts och låter de ligga i ca 5 min. Sedan sjöljer jag bort de och diskar ur med grönsåpa. Super ;)