Vad städar ni buren med ?
Vad städar ni buren med ? Jag tycker fortfarande de luktar när jag gjort rent, finns det något man kan torka av botten med så man får bort all lukt ?
Liten handskyffel och borste att sopa upp "resterna" med. Sedan skurar jag med vatten & diskmedel bara
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
lite ättika o yes diskmedel eller grönsåpa
Okej, yes har jag provat men tycker det blir sån konstig lukt ändå. Ska prova grönsåpa nästa gång, kasnke låte de ligga i blöt ett tag…
Virkon eller diskmedel
Jag har ju fleece i största delen av buren så burbotten håller sig helt fräsch och luktar ingenting, men innan när jag hade spån så använde jag vatten och gulsåpa.
Sprayar med klorin och torkar av med hett vatten och en trasa i sellnicburen och även i de andra burarna som står i annat rum bara för säkerhets skull.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.

Använder en spade och sen spray så att allt ingrott försvinner, brukar vädra för att få bort lukt 
#7 Vad använder du för spray? :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Staädar ibland med ättika och sedan blir det diskmedel. Fungerar kanon, ättikan tar beläggningar med :-D

Ajax rengöring för kök eller badrum 
jag tar bort spån & hö med en skyffel och sedan sprutar jag grön/gul såpa med vatten och låter det värka. :) sen torkar jag bort det med vatten! funkar bra :)
Först sprayar jag på lite fönster puts och låter de ligga i ca 5 min. Sedan sjöljer jag bort de och diskar ur med grönsåpa. Super ;)