Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: raserfärgerteckningar
Läst 672 ggr
kutter
0

hjälp med färg?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det är honan jag är osäker på, dock jag vet att kvaliten på fotot inte är bra, men jag hoppas att få en riktlinje mot rätt färg i alla fall, har jag fel

på hanen så kan ni ju säga det också haha :)

imoon
0

Vad har hon för ögonfärg? Tycker att hon ser rödögd ut men det kanske bara är bilden som är otydlig…

Har faktiskt ingen gissning just nu på färgen, alldeles för otydlig bild.

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

Binajis
1

Tycker med att ögonen ser röda ut, jag gissar på att de mörka partierna är lilac eller grey. Har du möjlighet att ta bättre bild vore det guldvärt, men söker du runt här på sidan och på svenskamarsvinsforeningen.se så hittar du färgerna jag nämner. Så kan du se om det verkar stämma :)

Hanen är alldeles riktigt white/goldenagouti :) Söta!

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

kutter
0

det stämmer att hon är rödögd :)

har tyvärr ingen kamera tillgänlig bara en på datorn, men jag ska se vad jag kan göra :)

kutter
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ännu en dålig bild på honan men  somdu sa har jag kollat runt lite och eftersom att hon har röda ögon och inte rubin färgade och har kollat på andra kullar med hyffsad nyfödda ungar som är lilac så tycker jag att det stämmer ganska bra. tusen tack för det snabba svaret :)