Konstigt ljud!
Min lilla flicka gjorde nyss ett ljud som jag aldrig har hört.
Ungefär som när vi människor sätter tungen emot gommen och smackar till - fast lite högre. Vad betyder det?
Men där är ju det där ljudet jag försökt beskriva som nysningar fast mindre luft och mer ljud. Lät det nästan som om hon satte i halsen?
För så där låter alla våra grisar emellanåt. Bara ett sådant kluck, och sen är det bra..
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Så låter det här med i bland. En gång såg jag det och det såg ut som Sally satte i halsen.
#2 Det låter ju onekligen som om de sätter i halsen, kanske inte är svårare än så? De äter ju jämt och ständigt, vore ju konstigt om de inte satte i halsen lite då och då. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Vissa av mina med smackar, tror det är Blixten & Lotus för det kommer ifrån deras bur. Vet ej riktigt varför. I den andra buren har jag hört det ytterst få gånger.
Men låter som att dem smackar:P
Jag tror att det kommer när dem äter för fort:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 #2 #3 #4 Ja precis ungefär så låter det! Grejen var bara här att jag nyss lagt ner lite grönsaker åt henne och hon luktade på vitkålen - och sedan lät hon sådär. Skall vara om hon redan hade något i munnen som hon isåfall satte i halsen :p