Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 735 ggr
mjuhm
0

Ska jag våga sätta ihop dem?

Hej!

Nu är det ju så att det typ finns en likadan tråd här innte på MiF som min tråd kommer handla om, men instället för att "förstöra" hennes tråd så gör jag en egen.

Efter Rufus bortgång så lever stackars lille Simba helt själv i en bur laglig för två marsvin (hermelin kaninbur). Dock så har jag en Billy bokhylla på g. Men nu är det så att jag jagar sällskap åt Simba & hon jag fick Simba av har just nu en kull där Simba är pappan, & hon har inte lyckats få iväg dem två killarna som är kvar.

Så jag funderar på att ta båda killarna, för jag kan nästan säga med säkerhet att hon kommer få det svårare att sälja iväg pojken som är kvar då & han kommer även måsta bo själv då hon bara har två honor. Men som jag läst så är det nästan omöjligt att ha 3 hanar tillsammans. Simba är en väldigt mesig kille, & det var Rufus också så deras ihopsättning gick bra för dom vågade inte göra något mot varandra (1 & 2 år var dom). Dock är jag osäker på pojkarnas ålder.

Men tror ni det skulle gå i en lagom stor bur? Jag vet inte måtten på den, men den är väldigt stor & den är mer än laglig åt 3 marsvin. Jag vet hur jag ska göra när jag sätter ihop dem, då jag som sagt gjort det med Rufus & Simba.

Så, vad tror ni?

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Cola&Bacardi
0

Skulle nog inte våga, men det kan ju fungera.

Mvh Linnea

Mvh Linnea 

mjuhm
0

#1 Okej :)

Nån annan?

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Mixxie
5

Du kan väl ta hanarna på prov och se om det inte fungerar så kanske du får lämna tillbaka dom? Jag skulle testa iallafall :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/