Skriker FÖR mycket!
Trodde väl aldrig jag skulle skriva detta inlägget men jag måste, detta funkar INTE…. Spade har gapat och gapat sedan han flyttade in. Självklart är det världens mysigaste ljud att mötas av, inget snack om saken, men INTE från morgon till kväll konstant.
Man kan inte röra sig en centimeter, inte röra något i lägenheten, inte ens prata, för då sätter han igång brandlarmet.
Vi ger hö 2 ggr om dagen, havre på kvällen och grönsaker 2 ggr om dagen. Han har INTE blivit bortskämd med att få något att äta eller uppmärksamhet varje gång han skriker, ändå håller det i sig.
Tänkte att han lugnar ner sig när han får en kompis, men det har han inte gjort. Han skriker och skriker och skriker helt hysteriskt och så högt att det skär in i öronen.
Hur lyckas jag bryta detta beteende? Det är nog bara en tidsfråga innan jag får klagomål från grannarna…
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Skumt… vi har ett marsvin på skolan som är extremt höljutt också.. önskar jag visste varför.
hur gammal är han ?
min hane när ja fick honom för 7 månader sen så var han 7 veckor. Å då skrek han. jämt konstant. de försvann int förän när han va rint 11-12 veckor
Förutom hö, finns det något annat i buren han kan sysselsätta sig med? Jag skulle satsa på att ge honom grenar och kvistar, om du inte redan provat det. Eventuellt sprida ut mindre bitar av grönsaker, havre osv i buren så han får leta och aktiveras på det sättet. Det kan ju vara så "enkelt" att han har tråkigt. Har man inget bättre för sig kan man alltid skrika efter mer att äta ;)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Jag har några gap halsar hemma. Min Dox som jag haft sen har var unge pratar/skriker konstant. Även när han äter. Jag skyller på generna.
Hans syskon är likadana.
"Småkillarna" Miku & Zumba (halvbröder) går ihop med min farbror Bertil. De två gapar konstant. Men samtidigt så åker deras öron fram & tillbaka. dessa gapar ännu mer när jag dammsuger. Inte av rädsla. För kanske dånet kommer med mat.
Vissa är bara mer gapiga än andra. Olika personligheter. Så med alla. Vissa människor pratar mer än andra. Vissa hundar skäller mer än andra. Gode gud tack att dessa inte vore hundar 
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Samma hos mig. Min pappa går upp kl 6 på morgonen för att göra frukost men marsvinen skriker redan. Jag har fått klagomål om detta, dock bara av pappa. De är över 5 månader gamla.
#4 Haha ja Pepsi var sån, men har lugnat ner sig. Men när han väl pratar, då är det inte lågt kan jag säga haha
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tror att det rör sig om tristess. Trots att han är ute och springer många gånger om dagen både kortare och längre stunder så tror jag han är uttråkad i buren. Han har idag haft lite toarullar med lite hö i osv att träna hjärnan med i buren och jag tycker nog att han varit lugnare med skriket idag, även om vi inte varit hemma hela dagen idag.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#7 Precis, det är därför det kan vara bra med kvistar odyl som sysselsättning :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin