Rashjälp, lunkarya eller?
Lunkarya. Om han är renrasig kanske är tveksamt då han inte ser så långhårig ut men han kanske inte är så gammal. Färg black/golden /White.
Kan han va mix i och med att han ser ut att va mer långhårig på baken ? Många mix kort/lång hår blir ju sådana.
Hade inte lunkarya dubla rexanlag vilket skulle göra morrhår krulliga ? Eller blandar jag ihop något nu ? :P Där kan hon ju kolla i så fall.
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg
ser nästan ut som han skulle kunna ha virvlar bak i och med hur pälsen står på rumpan.. .. har han det ? i så fall ska pälsen från virveln och fram över ryggen mot huvudet klappas/kammas mot huvudet. :)
Skulle gissa på lunka-mix :) Himla söt! 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kan den ha lite teddy eller rex i sig ändå med tane på ansiktet?
Den var som många sagt jättesöt :)
Tack, ja supersöt är han, och go. Tyvärr har han nu ett djupt jack ner genom halva ena örat stackarn, se annat inlägg, efter lite bråk med kompisen idag..ska til veterinären och tejpa ihop det lite imorgon, om det går?? Är även osäker om ett par kala fläckar med vad som ser ut som bettruvor är bara just det, bett eller om det kan vara skabb/kvalster, tji fick man för att man köpte ett marsvin på djuraffär..men ordning på det ska jag få!
Han har krylliga morrhår och det ser virvligt ut på bakdelen men kanske inte så att pälsen lägger sig framåt, utan mer så att det står åt alla håll. Nä renrasig tror jag inte att han är men undrade mest hur dom tänkte på djuraffären när dom sa teddy/virvel eftersom när jag tittat på bilder på den korsningen ser dom helt annorlunda ut…
Lunka-mix kör jag på, tack alla!
#8# Jag köpte marsvin från privatperson, där kom ohyran när jag haft marsvinet nån vecka. Det kan även komma med hö, det kan komma från utställningar, köper du en begagnad bur kan det finnas där o.s.v så jag kan inte tycka att risken för smitta ökar för att marsvinet är köpt från djuraffär.
#9, ja, jag var nog lite fördomsfull med det påståendet…jag tyckte dock att eftersom han gick ihop med två kaniner att dom hade lite väl dålig koll och ville väl kanske underförstått klaga lite på just den affären, ha!
Det var för att han var så söt som jag inte kunde låta bli att köpa honom, skulle egentligen bara ha en bur, typiskt va 
…tejpa öra spelar nog inte stå stor roll om du gör så pass sent efter skadan. de skulle du helst gjoort på en gång. att sy, tejpa eller limma sånt ska göras innom 8 timmar efter skadan så de läker ihop. Länge tid än så efter en skada så brukar det inte läka ihop bra alls oftast.Måste de ens lagas tror du ? Ett skönhetsfel spelar ju inte så stor roll :)
Om affären har marsvin ihop med kaniner så är de rentutsagt idioter och okunniga. I de läget kan man alltså inte alls begära att de ens kollar efter Ohyra eller ens bryr sig om att ta undan djur med Ohyra osv innan de säljer eller ens sätter ut dem i butiken.
#11 jag tänkte be om att få det tejpat så att det inte öppnar sig mer innan det har läkt bara, men ja..helt rätt att det annars inte spelar roll, och små skönhetsfel har vi ju alla 

#4 Lunkarya har inget med rex att göra det är ett dominant anlag och det räcker med ett anlag för att få den lockiga pälsen. Alla lockiga raser har lockiga morrhår.
ok då var de ja som blanda ihop det med något annat i en liknande diskussion :)

Kolla hur pälsen på framfötterna växer,om stråna böjer/lockar sig ut mot utsidan av foten så har du ganska säkert lunka i henne.