Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sajtenifokus
Läst 1051 ggr
Lillisen
0

vart tar inlägg vägen?

Jag blir alldeles konfunderad jag är medlem på olika forum, hund, Gbp, fisk mfl.

Men har aldrig varit med om att inlägg bara försvinner utan förvarning och så ofta som här. Vad händer?

Nu är det 1 tråd och vissa delar av en annan tråd som tagits bort, på samma dag. Jag anser att det jag skrivit inte brytit mot någon sajtregel eller varit nedvärderande eller otrevligt skrivet.

Kan någon som arbetar påforumet PM:a mig eller svara här?

Är det så att något jag skrivit borde jag väll få ett medelande om vad som är fel eller?

Tacksam för svar Glad

Sandra-B
0

En tråd ('Mitt marsvin har tappat livsgnistan') har under kvällen flyttats bort från sajten tillfälligt eftersom den spårat ur och vi moderatorer behöver gå genom och redigera den i lugn och ro utan att det kommer nya inlägg som fortsätter tjafset/bråket. Vi har dock inte haft möjligheta tt gå genom tråden idag, förhoppningsvis hinner vi göra det imorgon.

En tråd (annonsen '[Säljes] Garderobsburar 2 st - 5 våningar i varje]') har under kvällen redigerats eftersom mycket som hände där bröt mot sajtens regler (exempelvis §03.A. §07.F.).

I sajtreglerna §08.B. står det angående moderering, borttagning av trådar och så.

Jag uppmanar alla medlemmar att sätta sig in i reglerna på sajten.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Lillisen
0

Ok då förstår jag det gick kanske lite hett mellan en del där.

Men medelar ni berörda parter då dvs alla som skrivit i tråden eller kontaktar ni bara de som brytit mot någon regel.

Och är det så får man anta att så länge man inte har fått ngt medelande så har jag då inte gjort ngt eller?

Lillisen
0

Såg nu att ni inte är skyldiga att meddela när ni tar bort inlägg, men då känns det ju som att alla som deltagit i tråden anses ha gjort något fel.

Har jag förstått det rätt då?

chickwheels
0

Jag skulle väl snarare ta det som att de inlägg som är borta är regelbrotten så att säga. Sen måste ju de flesta inllägg som spinner vidare på de som bröts antingen redigeras eller helt tas bort. Blri ju svårt att spara inlägg som inte passar in längre när de första tvingats tas bort så att säga. blev lite virrigt.

har man fått sitt inlägg helt borttaget eller redigerat så får man anta att man brutit mot regeln ELLER pratat vidare om det som senare blev borttaget.

Egentligen när man tänker på det så är det ju ganska logiskt att man även om man bara pratar vidare om en sak som nån annan tar upp faktiskt själv bryter emot regeln, typ medhjälp till regelbrott.. hihi.

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

Sandra-B
0

Vi kontaktar de som bröt mot reglerna (vi försöker göra det inom en vecka, oftast betydligt snabbare) och meddelar vilken påföljd vi kommit fram till (exempelvis varning eller påminnelse).

Det finns ingen möjlighet för oss att kunna kontakta alla som skrivit i en borttagen tråd, det är för tidskrävande- därör har vi valt att göra så här.

I de trådar vi redigerar och sedan återpubliceras tas de inlägg som bröt mot reglerna bort (eventuellt redigeras) och de inlägg som vände sig till de borttagna inläggen tas också bort (eller redigeras) och så vidare.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Lillisen
0

#5 Ja men då är jag med, är det regelbrott så kontaktas man, jag försöker verkligen hålla mig till reglerna var därför jag funderade vad jag gjort Men då jag inte använder grova eller nedvärderande ord så blev jag brydd. Men då är det inget :)

Tack för svaren nu är jag nöjd och har förstått.