Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 785 ggr
[Catfight]
0

går ner i vikt.

min ena hona går snabbt ner i vikt. hon fick en kull för ca 2 veckor sen. två hanar som bor med henne nu. när hon vägde som mest under dräktigheten så vägde hon 1180 gram. Och nu har hon rasat dessa två veckor.

hon väger nu 639 g . och jag var hos vet i måndags och de kollade henne, och de hittade inget fel.

jag ska in te en annan vet på fredag.

men har ni varit med om ngt liknande?
va ska ja göra?

Lixim
0

Ge henne pellets/havre. Gör du redan det så ge henne fortimel, finns på apoteket

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

[Catfight]
0

1 tack för svaret , de ska jag göra. men hon går med andra honor men de kanske int gör så mkt om dem också äter de :D

Hultan
0

1# på vilket vis skulle fortimel hjälpa?

Med sunt förnuft kommer man långt!

Lixim
0

#3 om honan fick en kull nyss och fortfarande har ungarna hos sig och rasar i vikt kan det ju vara bra att få upp henne i vikt kanske?

Men jag kanske har missuppfattat sitter här med feber så tänket är inte på topp…

Smf 475 Lixim's

Bloggen

[Alexis78]
0

I Ts står det att två hanar bor med henne, i inlägg #2# går hon med andra honor och i din infotext så har du bara två marsvin totalt?

[Catfight]
0

4 ja de är så de ligger till. så ja vill ha upp henne i vikt såklart.

[Alexis78]
0

#4# Aha, du löste en del av mysteriet :)

Binajis
0

#5 Hanarna tror jag är hennes ungar =)

Vetekligröt med massa nyttigheter är brå såna här gånger. Blanda vete/kruskakli eller/och havregryn med nyponsoppa eller proviva, strö ner lite askorbinosyra, riv morot och äpple i, ner med solrosfrön som är feta. Bara fantasin sätter gränserna, det brukar bli väldigt uppskattat :) Glöm dock inte att låta det svälla några minuter!

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

[Catfight]
1

7 jo men precis. ja hade mindre marsvin när ja vart medlem här. men om de e ok för dig så har ja skaffat fler :) .

8 Okej tack! hoppas verkligen att hon int är sjuk. så ja ska fixa lite av alternativen till henne, men är de varje da hon ska ha de då? tack så mkt för svar.

[Alexis78]
0

#9# Varför måste du vara sån hela tiden? Det är uppriktigt sagt jättejobbigt.

[Catfight]
0

10 vara sån hela tiden? ehm, de var ett skämt. Men länka gärna te andra trådar där ja har vart "sån"

Lixim
3

Håll gärna en trevligare ton och ta privata diskussioner i pm istället.

Istället för att skriva en massa ot så håll er gärna till trådens ämne istället.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Denna kommentar har tagits bort.
wiskas84
0

jag hade en hona med ungar o den honan hade svårt o hålla vikten under tiden dom diade. så då gav jag henne fortimel som jag blandade med krusakli till en gröt. håll koll på magen bara så hon inte blir lös i magen i sånna fall. det funkade superbra till henne o hon kunde hålla vikten. o för att inte dom andra skulle äta upp det för henne så tog jag ut henne från buren o gav henne så hon kunde äta i lugn o ro.

Creation
0

Hur mycket har hon förlorat i vikt sen ungarna föddes?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.