Hur mycket kan man ge ?
Hejsan!
Jag har tre stycken frågor.
1: Hur mycket brysselkål kan man je till sina 6 och 8 veckor gamla marsvin och hur ofta(hur många gånger i veckan)
2: Jag har tänkt pröva att ge mina marsvin knäckebröd, hur mycket kan man ge till dom ?
3: Det är så att jag har tänkt på en sak det är så att jag inte ser mina marsvin dricka vatten ofta(har en vattenflaska) Och när jag ser dom dricka är jag osäker på om dom får i sig något, vad kan jag göra för att få reda på att dom får i sig vatten ?
Ni behöver inte svara på alla kanske bara en eller ingen om ni inte kan :)
1. Vågar jag inte svara på, vi använder inte brysselkål.
2. Vi ger knäckebröd några gånger i veckan. Wasa delikatess. Då delar jag bara ner dom i buren så äter de som vill ha. 2 av 9 är inte glada i knäckebröd, resten gillar det. Tror de får ca ett halvt var men sedan är de ju duktiga på att sno varandras så jag vet inte hur mycket de äter var och en individuellt. ;)
3. Många marsvin är rädda för flaskan i början. Så länge de äter grönsaker får de i sig vätska och bör inte bli uttorkade. Jag hade 2 marsvin som inte drack vatten på 10 dagar, men grönsaker åt dom och de överlevde. Plötsligt blev de vänner med flaskan men det tog ett tag. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
1. Några få dagar i veckan, bra att variera
2. Lite då och då. Mina får max 2 gånger/vecka, och då ett halvt knäckebröd på 2 marsvin.
3. Testa att ha kvar flaskan på buren och ta lite med fingret på pipen: kommer det ut vatten får marsvinen i sig det :) Små marsvin dricker inte så mycket.
Vad är det för marsvin du har? :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack så mycket :)
#2: Jag har två texelhonor :)
Vi har vattenskål i 2 av våra burar ist för flaska. Den ena buren fick skål eftersom vi inte hade fler flaskor, och pojktrion fick skål i går eftersom jag tröttnade på det eviga tävlandet om vem som kunde slita ner flaskan först hela nätterna. ;) Hugo har dock missuppfattat hela grejen och badar ist i vattenskålen så jag får gå och torka honom hela tiden. Knäppa grisar. ;)
Men du kan ju testa skål om du vill!
#3 Åh vad trevligt, dem är så söta 
#4 Haha xD Han är inte van vid vattenskål hihi
#5 Nej han har ju bara haft den sedan i går kväll, men han verkar gilla att sitta i den för han hoppar inte ur utan jag får lyfta ur honom! Han får lära sig att man kan dricka vatten utan att sitta iiiii skålen tills jag fått tag i en vattenflaskhållare till cykel så jag slipper höra skramlet och dånandet från kompostgallret flaskan satt fast i, man kan inte sova på det sättet. ;)
Men söt är han när han sitter där med vatten upp till magen i skålen och tittar som om han inte förstår hur han hamnade där eller hur han ska ta sig därifrån. :D
#6 Naw hihi kanske inte blir några problem & bada han i framtiden? haha
#5 Tack :)
Tack för alla tips :)
#8 Vill gärna se bilder sedan på sötingarna:D
försökt ladda upp bilder, men det ladddar bara och händer inget :(
#10 ok vad tråkigt. testat att minska bilderna?
Tack ska testa nu :)
vilka sötnosar! 
Tack