Snorkfröken och Lilla My-bilder =)
Här kommer lite bilder på Snorkfröken och Lilla My, marsvinen som övergavs av sin ägare i en djuraffär. Många har frågat efter bilder och hur det går för dem. Nu mår de bättre, visslar, pratar, tigger och gosar. Vi håller på att få ordning på alla klor och vikterna börjar gå åt rätt håll. Hoppas att bilderna går att se! Kram Ylva Snorkfröken och Lilla My

Kul att det går bra :) tipsar ang din hyllbur med fleece, jag har såna där kontorsklämmor i metalla att fästa fast fleecen i kanterna med. Kanske något du inte kommit på?
inte jättesnyggt, men det e praktiskt!
Med sunt förnuft kommer man långt!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack, Hultan! det ver ett bra tips! Det ska jag köpa, för fleecen åker ner i buren. Buren är ett IKEA-skåp som har hängt med i varje flytt fast jag egentligen inte vill ha den..men som bur blev det jättebra!
Vassego !
Med sunt förnuft kommer man långt!
De ser ut att ha det jättebra. :)
Jättefint, fast buren är väldigt liten för två stycken, de bör ju egentligen ha två krypin så att de kan komma ifrån varandra om de vill.
Är lilla my dräktig?

Tack! Ja just nu funderar jag på en annan bur som har större yta, för nu börjar de kunna röra sig lite mer, ibörjan var deras kondition så dålig att de inte rörde sig så mycket.
# vet du, jag har också funderat på det. Hur länge är marsvin dräktiga? Jag fick ju My och snorkis 28 september och då såg hon sån ut. Hon ser fortfarande likadan ut trots diet på hö och inget godis (vad jag vet har de tidigare ätit pellets) så därför har jag också börjat undra..
Jag tycker buren ser alldeles lagom ut. :) Tror den är större än den ser ut med tanke på att det är en ganska stor kartong i den. Kul att se att de mår bra och har fått det hem de förtjänar!
Kan också tillägga att det första jag tänkte när jag såg bilden på lilla my var att hon var dräktig. Men har hon inte förändrats något på denna tiden kanske hon bara är himla tjock! ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#9 10v tror jag, i så fall hade hon varit tvungen att bli parad tre dagar innan du fick henne och det är helt omöjligt. :)

vad skönt! fick just lite stilla panik och började räkna veckor..
hon har ju varit lika stor hela tiden fast nu har hon mera muskler och är piggare och springer omkring mer och pratar med allt och alla inom en radie av 1 cm, men jag är lite orolig över hennes kroppsform, hon är rund och "fast" om magen, ska hon vara det? hon ser verkligen ut att vara ett till marsvin på bredden. Både hon och snorkan är supermysiga tjejer! Imorgon ska vi till julshowen i rävlanda för att få lite vidare hjälp med hälsan.
Buren är en hylla. Den är mycket riktigt större i verkligheten än vad den ser ut att vara på bilden, kommer ej ihåg de exakta måtten men är 1,20 lång och 80 (?) cm bred tror jag, kan lägga ut de exakta måtten sen..Jag har en liten dröm om att göra en stor bur i form av ett rött hus med vita knutar med skrymslen och vrår och en öppning så de kan springa ut och in som de vill när jag är hemma. Just nu älskar de golvtiden och de är alltid lösa när jag är hemma. Snorkfröken brukar gömma sig när hon vet att det är dags att gå in i buren igen.
#12 Då är det defintiivt lagom, i 120x80 får du lagligt sätt ha 6 marsvin, så lagom till 2 st :D
Men det ska finnas varitt gömställe till dem, behöver inte just vara hus men kanske en liten tunnel, myspåse eller liknande går med bra 
Jättefint har dem det!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

# tack! fast jag jobbar på att få en mysigare bur. Fick jättemånga bra tips på julshowen. På tisdag ska jag till ullared och då ska jag shoppa hus. Kom på attt jag har gamla örngott härhemma med som de kan få, och upptäckte nu på utställningen att Lilla My älskar att gosa ner sig i handdukar, så jag ska klippa ut små filtar i fleece till dem att mysa i =)
och..det är inga marsvinsbebisar på g precis som jag trodde. Lilla MY är bara väldigt rund om magen och svag i frammusklaturen, så nu ska vi träna!