Marsvinspepparkakshus
Åh vad fint och vilken kul idé :-D
vad häftigt 
Åh, det var ju jättefint! =oD
hihi, tufft!
Charlotta-B
Supersnyggt!
Mvh Linnea
åh vad sött ^^
Yes! Mer konst åt folket!

Gulligt!
åh va fint! vilken bra idé :)
Jättefint :)
Hur sätter man ihop pepparkakshus så de håller? Vet att vi försökte förra året men det bara trillad ihop. En kompis tipsade om limpistol för "det är ändå ingen som äter pepparkakshus" men nej, nåt annat sätt måste det ju finnas 
#10 "Det är ändå ingen som äter pepparkakshus" 
Får alla mif-are ihop sina pepparkakshus utan limpistol så ställer jag gladeligen upp som husätare!
Harkel. Ville bara få det sagt…
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
#11#
Ja vi kände inte heller för att testa det tipset och vi kommer aldrig smaka på deras pepparkakshus kan jag lova :)

=) vilket fint pepparkakshus!
Tack alla för de fina kommentarerna! 
#10 Jag använde mig av bränt socker. Det är väldigt svårt och det är lätt att man kladdar ner huset istället, hehe. Men jag doppade delarnas kanter väldigt försiktigt i sockret, du vet säkert hur man gör med bränt socker, annars finns det nog "guider" på internet. 
Jag kan säga att det blev ojämnt för mig på många ställen, men sånt kan man dölja med kristyr. 
man använder väll bara redigt med glasyr som lim? Det gör min farmor iaf ;D
Vi använder bränt socker, men man får vara snabb för det stelna fort.
Limma med limpistol är inget om man har barn, för dom vill väldigt gärna äta det dammiga pepparkshuset när julen dansar ut :-D
Nej vad smart :D
Pappa har använt något "sockerlim" som går att äta :P Tror jag det var
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Man smälter socker och använder det som lim, tror jag 
Sen när pepparkakshuset stått ett tag och dammat lite och blivit hårt så är det dags att äta! 
#18 Vi har testat det, svårt att få det bra ^^,
Supercoolt :)
Jag provade för några år sedan att köpa färdig kristyr på tub och limmade i hop huset med. Jag stöttade huset ett tag tills jag var säker att det torkat. Med små barn som vill hjälpa till så kändes det som ett säkrare alternativ än bränt socker.
Superfint hus och vilka grisar 
#21 Ja det var nog sådan vi med använda :D
Jättesöta marsvin och fint hus 

Haha det var det bästa pepparkakshus jag sett , så otroligt gulligt ^^
Tack ^^