Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1795 ggr
svampi
0

Vad anses vara tjockt?

Bara en fråga jag inte riktigt har fått några bra svar på. Hur tjockt måste ett marsvin vara för att anses tjockt?Lite konstig fråga men jag hoppas att ni förstår.Räcka ut tungan

fulfisk
0

Om de har dubbelhaka är de överviktiga.

Blondi3
0

kan marsvin ha dubbelhaka?! :P

[Liinda]
0

jag vet inte hur man ska förklara men man känner om dom är för tjocka mitt ena marsvin är mullig :P

idipidi
0

Dubbelhaka, stora fettknölar bakom frambenen. Marsvin ska vara mulliga, de ska kännas att de har lite tyngd i kroppen. De ska absolut inte kännas knotiga.

shintaida
0

Hmmm…Trasan har en dubbelhaka som dinglar, men han väger bara 1300 gram.

Inga fettknölar någonstans. Han är den vigaste och snabbaste av alla tre. Snabb som en vessla är han också.

På golvtiden är det han som springer, skuttar och hoppar mest.

Hörde mig för hos en uppfödare att vissa kan ha ANLAG för dubbelhaka UTAN att vara överviktiga. 

// Shintaida.

KvirrZ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är marsvinet tjockt om den har stor rumpa? Oskyldig
Grannen säger att min Chico är tjock(inte för att han vet jätte mycket om marsvin). Men han har inte dubbelhaka eller fettknölar eller något. Har är ju ganska stor men det är ju hela kroppen.
Han har bara en stor och mysig rumpa :)

- Mvh Emma

idipidi
0

Rexar är ofta byggda så med bred bakdel. Dessutom gör ju pälsen att de ser knubbiga ut utan att vara det.

KvirrZ
0

#7 okej :D

- Mvh Emma

svampi
0

Bra svar!

FeliciaS
0

#4 Calypso har fettknöl mellan frambenen men han väger bara 800g och är inte tjock. Domaren på utställningen "önskar lite mer massa" på protokollet. Han är pigg och alert :)

#5 "Bara" 1300g hihi… Det är ju inte så jättelite inte =P Fast det beror ju på hur stor i typen han är oxå.

När de har en stooor mage, rund och mjuk, så är de väl tjocka? Det hade Sera förut.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

paronskrutten
0

Jag väger mina marsvin, en vikt som känns bra behåller man.

Väger marsvinet mer än så är den ju tjock

Helena

shintaida
0

Trasan har väl kraftig benstomme! *asg* 

Det är han i mitten.

Svante-Vante, till vänster väger minst.

Buseman till höger ligger mitt emellan de två andra i vikt. 

// Shintaida

_Anna93
0

tjock?? Oskyldig(ej dräktig)

Annna
0

Kolla in den här "lilla" damen då!=P (dräktig, bilden tagen på dräktighetsdag 54)

shintaida
0

Mullig och fin!

Trasan är DEFINITIVT inte dräktig…det är en hane *fniss*

Det var en knubbis! 

// Shintaida

FeliciaS
0

#13 Jag tycker att marsvinet på din bild är lite tjock ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

svampi
0

#13 tycker inte att detta marsvinet är tjokt, fast det var ju jag som ställde frågan så jag går bara efter instinkt. Det marsvinet hade i alla fall helt underbara ögon!!!Skrattande

shintaida
0

Marsvin ska inte vara modelejon! Det vill säga smala och taniga. De ska vara gosiga…

Ta inte åt Dig #13… jag tycker det är lagom!

Är Du osäker, så väg henne…ligger hon under 1500 gram är det helt okej! 

// Shintaida

flass
0

#13: jag tycker han/hon ser fullständigt normalviktig ut. och så sjukt jävla söt! :D

[MatildaW]
0

#13. Vilken underbar färg Skrattande har aldrig sett ett marsvin med så mycket cream Glad *älska*

_Anna93
0

hihi underfärgen är ljusare nästan vit. hon har helt underbart temprament. hon bor inte hemma hos mig just nu hon bor hos min pojkvän :P men jag e ju där ofta så jag får lov att träffa henne.