Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: utställningar
Läst 1242 ggr
[morat]
0

Byggbeskrivning till utställningsplatta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan alla marsvinsälskare!

Nu är det så att jag har blivit väldigt intresserad utav att gå på utställning med min älskade gris. Jag och min kusin hade tänkt gå på en utställning nu i januari. Min kusin har varit på marsvinsutställning förr, men inte jag, jag har aldrig varit på utställning över huvudtaget! Så jag försöker läsa på så gott det går så att jag är väl förberedd när det är dags!

Och nu till frågan. Har ni något tips på hur man kan bygga en utställningsplatta på bästa sätt? Vi tänkte nämligen göra varsin i träslöjden, alla beskrivningar är välkommna!

Tack på förhand!

Charlotta-B
0

T en lagom stor skiva och så sätter du fötter på den. Svarva några snygga, lr köp färdiga. Kan ju använda sånna knoppar man har på köksluckor :D

Charlotta-B

sandraedlund
0

Ditt marsvin är sjukt likt min äldre hane :p

[morat]
0

Haha okej :) Men hur fäster ni den där filten/tygen som man har på själva plattan? Häftar ni fast den med en sån här trähäftmaskin eller vad det heter? Tungan ute

Haha, jaså? Roligt! ^^

sandraedlund
0

#3 Du kan se bilder på honom i mitt fotoalbum=D Vad heter grisen :p?

[morat]
0

Fisen, haha! Hon hette så när vi köpte henne, och jag ville inte byta ut hennes namn… så hon fick behålla det!

Charlotta-B
0

#3 Vi har en lös handduk på våran platta, så kan man lätt byta mellan att man ställer, fall dom kissar lr så.

Charlotta-B

[morat]
1

Jaha, vad smart! Så det är bara en vanlig träplatta med ben, som ett minibord ungefär? ^^ Man kan väl använda samma platta till olika marsvin också, eller? Då kan man ju bara byta till en handduk som framhäver marsvinets utseende och när nästa marsvin ska ställas ut så byter man till en annan passande handduk. :)

Charlotta-B
0

#7 Precis! Du har fattat det hela alldeles rätt :D

Charlotta-B

sandraedlund
0

#5 Hon var riktigt fin iallafall! Sjukt likt min pojke som sagt:p

RosaKiwi
0

Det brukar finnas att köpa =) Jag köpte min platta på en marsvinsutställning. Tror jag betalade 65:- eller nått.

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

[morat]
1

Tack för hjälpen allesammans! Det underlättade en hel del! Glad Jag kan ju börja min första utställning med handdukar, och kanske köpa utställningsplattor om jag är intresserad utav att gå på fler utställningar! Eller så gör jag en i träslöjden eller här hemma när jag har tid för det!

Cola&Bacardi
0

Vilka mått ska en utställningsplatta ha?

Mvh linnea

Mvh Linnea 

Charlotta-B
0

#12 Det beror helt på hur stort marsvin och om du har en långhårsras lr inte.

tror säkert att ni kan hitta massa bilder på plattor om ni googlar.
så finns inte några regler på hur stor den ska vara lr hur den ska se ut.

Charlotta-B