Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2033 ggr
Fridaaaa
1

Hur reagerar era marsvin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur reagerar era marsvin på t.ex musik eller dammsugaren?

Märkte idag, när jag hade Blixten & Lotus i hagen att dem inte reagerade alls på dammsugaren. Dammsug precis utanför men Lotus fortsatte att äta sitt hö och Blixten bara kollade på mig Glad

Gällande musik, är det lite olika beroende på vad det är för slags musik som jag spelar. Märkte ena dagen att dem inte uppskattar Caroline Af Ugglas haha Glad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Misarn
1

Våra reagerar inte heller nämnvärt på dammsugaren eller på våran musik, gör vi något ljud som dom inte brukar höra så reagerar dom såklart men annars så är våra inte alls lättskrämda vilket jag tycker är jätteskönt Glad

elsasputte
1

Våra marsvin börjar skrika om vi dammsuger nära buren-.. vet inte vad detta betyder, men förmodligen så tycker de väl att det låter illa :P :)

Eller så kanske de försöker komminisera med dammsugaren :D

Fridaaaa
0

#2 Haha vem vet Glad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sanni
0

Våra marsvin reagerar inte heller på dammsugaren eller musik :)

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

_Elina
0

Ett av marsvinen jag hade när jag var mindre somnade alltid när hon hörde Nothing else matters med Metallica, haha :) Spelade ingen roll hur pigg hon var innan - så fort den låten spelades stannade hon upp, lyssnade noga för att sen gosa ner sig och somna. Så söt!

sandraedlund
1

Vi har våra marsvin just nu i vardagsrummet - som är det rummet vi alltid är i:p Så de är van vid musik, teven som är på, filmtittande och dammsugaren:p Är mest Nintendo som blir lite skraj när dammsugaren kommer fram. De andra är så vana :p

lillamarsvinet
0

hehe mina är inte direkt heller så rädda för dammsugaren:) om dom hör musik så börjar dom liksom sticka upp huvet i luften  och sen inte bry sig om det;)

♥kram Linnea♥

Moa-16
0

Mina reagerar inte på musik/tv,osv… Men dammsugaren går dom ifrån om den kommer allt för nära. Vilket kanske är tur, så dom inte sugs in i den :p

Frida B
0

mina reagerar inte på musik (i alla fall inte negativt ^^), menmitt ena masvin reagerar på damsugaren "/

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lyan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag använder denna som vanligt för att visa vad mina marsvin inte reagerar på :-P De bryr sig heller inte om om jag snickrar i närheten eller dammsugaren mm, men ljusa höga ljud gillar de inte.

De har dock blivit känsligare sedan Lovika dog för ett par månader sedan (hon var ledargrisen) och kan numera även reagera på plötsliga ljud som de egentligen känner igen

westblom
0

mina marsvin bryr sig inte om dammsugaren jag sätter på en radio åt dom på morgonen så sen stänger jag av den på kvällen innan jag sover då blire för det mesta knäpp tyst,

[Sara-]
0

Mina reagerar inte på musik för har på det hela tiden så de har nog vant sig och dammsugaren e framme varje dag så den e de me vana vid ;)

mjuhm
0

Rufus, när han levde, så vart han väldigt avslappnad till lugn musik. Men till "normal" musik, så brydde han sig inte.

Simba blir väldigt rädd för dammsugarn. Men jag förstår honom, han kommer från ett hem där dom inte tog hand om honom 6 jag har än inte fått honom helt tam.

Nasse, flyttade hit idag så han vet jag inte. :)

Dock reagerar allihopa på klangande ljud (exempel nycklar, bjällror). Då burrar dem. Sen även nysningar, när man drar in snor osv så kan dom burra. Även vibrationer från t.ex mobiltelefonen.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Isnona
0

Radion brukar alltid vara på här hemma, dock på lagom volym och det har dom inget emot. Brukar aldrig ha på hög musik i närheten av buren. Damsugaren och annat stök är dom också vana vid och det är inte heller något problem =)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

martin88
4

Mina marsvin gillar inte dammsugaren… Men de sitter typ still och hoppas att de inte ska synas tills jag slutar. Musik bryr de sig inte om, oooom det inte är något plinkande ljud. De kurrar de argt :P

Ronja somnar på min axel om jag sjunger Somewhere over the Rainbow. Priceless :D

[AshJ]
0

Mina brukar inte heller bry sig om dammsugaren. Men om man spolar i kranen blir de helt vilda!