Ni som har flera vattenflaskor
Varför har ni det? Jag kan verkligen inte förstå vitsen..
Med sunt förnuft kommer man långt!
Jag har det för att mina dumsnutar ofta puttar ner ena eller båda flaskorna. Hur jag än gör lyckas dom alltid. Alla tre burarna. Jag satte upp dom med små hängmattskedjor i ett försök att hålla dom kvar, men nej…
Har jag två så vet jag åtminstone att dom har en flaska kvar om dom knuffar ner den första. Då kan jag vara lite lugn om jag ska ut, när jag sover etc. Knuffar dom ner båda får dom ärligt talat skylla sig själva och vänta tills jag kan sätta upp dom igen.
Samt att dom också dricker som hästar och där skojar jag inte. Antingen det eller så har dom en så urkass teknik när dom dricker att dom tömmer ut halva flaskan på köpet. Ingen flaska droppar eller läcker, det kollar jag nästan varje gång jag byter.
Ändå så vaknar jag nästan varje morgon med tomma flaskor i varje bur. Eller så ligger dom på golvet. Då känns det skönt att dom har en extra flaska. Sen dom fick det är det inte längre tomma flaskor varje morgon, i alla fall.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Jag har en enliters vattenflaska till mina i golvburen. Där är dom för tillfället 6 st.
Jag har två flaskor till mina fyra grisar. Just av den enkla orsaken att om jag bara har en, så ska givetvis ALLA dricka samtidigt och då kan det gärna bli tjaffs ;)
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
Hi hi! Det har jag inte heller fattat vitsen med. Det är jätteråkigt att diska vattenflaskor och jag har tio burar just nu så en i varje får det bli utom i tantburen där de är sex stycken och lite äldre då brukar de dricka mer.
Fast visst brukar de inspirera varandra om någon dricker brukar det börja drickas i flera andra burar också men jag har adrig sett båk om flaskorna faktiskt.
Flasktömmande är ofta en dålig ovana som marsvin som har tråkigt kan börja med det är svårt att bryta det beteendet. Här hemma har jag Bill som tycker det är jättekul att plaska med flaskan… jag hoppas han hittar en ny hobby ;-).
Jag har extra flaskor ifall någon går sönder eller läcker :)
Fast har bara en flaska /bur :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Av samma anledning som Frida. (#5). Har också bara en vattenflaska per bur.
Mvh Linnea.
Mvh Linnea
Jag har två vattenflaskor per bur. (4 flaskor totalt). Har så endast pga att jag har tak på min bur och har inte plats med en stor flaska, utan måste ha två mindre.
Hade jag kunnat välja hade jag helst haft en stor flaska, mest pga att de små tar slut fort..
Ni som bara har två marsvin hur stor flaska har ni? jag har en jätte liten på typ 80-90 ml. :)
Kram Karro :)
jag har två st på 60 ml alltså 120 ml på två st marsvin.
#8 Har en "normalstor", minns inte vad dem är på :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hur mycket dricker era marsvin per dag ?? Jag vet att det är olika.. men ta nått exempel..
mina fyra marsvin dricker sammanlagt ca 2-3 dl per dygn, iblande mindre beroende på vilka grönsaker de får just den dagen, en del kräver mer vatten än andra.
har två flaskor i in bur som rymmer 2dl vardera.
För att har jag bara en flaska är vattnet ibland slut när jag kommer ner för att byta.
Alternativet vore en större flaska förstås…
jag har också 2/bokhyllebur pga av att de lätt kan bli tjafs när dom är några stycken