Hur ofta städar ni eran bur?
Jag städar min bur var tredje dag , har två pojkar på fem år. Sedan så tvättar jag ur buren i duschen VARJE gång jag städar… alltså var tredje dag! Jag använder citronsyra och såpa då, vilket har gjort att min bur ser ut som ny varje gång …
Så , hur ofta städar ni?
Jag städar mina burar var 5:e dag. Då tar jag bort kissigt spån och hö och låter det fräscha spånet vara kvar.
Jag städar hela buren en gång i veckan ungefär. Sen byter jag hö och plockar gamla grönsaker var och var annan dag :)
Städar 1 gång/vecka, räcker här 
Har 2 pojkar i en bur som är 140x60 och 2 pojkar i 2ihopsatta inneburar, som blir ca 200x50 sammalagt 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
När jag hade spån så brukade jag plocka bort de nerkissade spånet och bajs varje dag, kanske inte behövs så ofta men det ser och känns lite fräschare.
Fyllde ju på spånet någon gång under veckan också, och sedan när det hade gått en vecka så tömde jag allt, tvättade rent och fyllde på nytt.
Nu med fleecefilt så plockar jag bajs 2-3 gånger om dagen och byter filt & tidningar varannan dag.
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
Roligt att veta hur ofta ni städar :) Känns som jag städar betydligt mer än er… Men jag har ju två grisiga pojkar också.. hahah
Jag städar tre gånger i veckan =)

EN gång i veckan blir det här. Tvättar ur med ättika när det behövs för att få bort ev. beläggningar.
#7 Luktar det inte massa ättika efteråt? Tycker det sitter i länge.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
JAg städar en gång iveckan förutom allt småplock i mellan.
Fleece, städar mer eller mindre flera gånger om dagen.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Städar buren 1gång i veckan :) Och då tömmer jag ALLT och våttorkar hela buren.

#8 Nej det luktar inget annat än när man håller på med det, jag häller i lite ättika och så vatten och låter det stå nån timme, skurar bort och sköljer ordentligt.
Städar cirka var 3 var 5 dag
Jag städar en gång/vecka. Då tar jag ur allt smutsigt spån, men lämnar det som är helt torrt och rent. Torkar med trasa på väggarna emellanåt och på burbotten. Jag har ganska tjockt lager spån så det är nästan aldrig det är fuktigt längst ner i botten.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Plockar bort bajs, byter vatten och städar ur hölådorna varje dag (jag har två burar) och byter fleecen varannan dag. Då är det garanterat fräscht och man slipper "smådjurslukten" som min man säger :)
Städar var tredje dag. Tar då bort det skitiga & fyller på med spån om det behövs. Min ena bur är 250 cm lång. Jag puttar allt spån åt ena sidan så fyller jag på med nytt från andra hållet. Då håller det sig alltid frächt.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Ungefär en gång i veckan :) min burs mått är ca 240x50 och det är 3 honor som bor i den.
Till tjejerna städar jag var tredje till femte dag. Till killarna behövs inte städas oftare än varannan vecka :-P Har spån och lakan och byter aldrig all spån utan tar bara det smutsiga, fyller på när det behövs
Städar var tredje dag. Då plockar jag bort smutsigt spån, puttar det som blir kvar där det brukar kissas och fyller på nytt där de inte brukar kissa, i de långa burarna puttar jag allt åt ena hållet och fyller på nytt från andra hållet. Då blir det rotation på spånet och all används maximalt. De stora burarna torkar jag av botten och kanterna på när det behövs. I de små burarna låter jag det ibland "gå ner sig" och sen skurar jag ur dem och fyller på allt nytt.
Jag städar en gång i veckan ungefär. Så fort det känns dags. ;) Men jag använder inte såpa och skurar botten ordentligt speciellt ofta.
Min burfördelning ser ut såhär:
160x70, tre hanar
160x80, fyra honor
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag städar buren varje dag, gillar inte när den är smutsig och luktar. När jag städar så plockar jag bajset med handskar och plockar bort kissfläckar och gammalt hö, skurar med såpa gör jag bara när jag märker att det behövs, men minst 1 gång i månaden.
Jag har två pojkar i en 140x65 bur. Plockar lite varje dag och byter allt en gång i veckan. Har toa-lätt och det funkar toppen, fleece filt i huset som byts lite då och då. Fyller på nytt hö och grönsaker varje dag :)
Hälsningar Linn Flyffy & Fuzzy
jag byter allt spån varannan vecka. :) Funkar super bra! Dock städar jag köksavdelningen oftare.
Mvh Linnea
Jag har också spån och lakan, fungerar jättebra för våran del :)
Städar var tredje dag, och då byter jag allt kissigt spån och byter lakan. En gång i veckan torkar/sköljer jag av all inredning och en gång i månaden byter jag allt spån samt skurar botten.
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
Ni med burskåp hur gör ni när ni städar? Är det krångligare än en vanlig bur?
har en billy-bokhyllebur på 180 (tror jag) med tre honor i, städar en gång i veckan. Byter vatten och ger nytt hö varje dag 
Jag städar en gång i veckan ;) Nytt hö och vatten får de varge dag. Eller flera gånger om dagen.
Till våra två honor städar vi allt en gång i veckan. Ibland tar jag ut lite kissigt spån i veckan 
Städar en gång i veckan, då byter jag allt spån och lägger in nytt hö och nya pinnar.
Händer dock att jag städar lite extra emellanåt, tex tar ut gammalt hö och om det blivit mkt bajs/kiss i ngt hörn och lägger lite nytt spån osv.
Skurat burarna har jag inte gjort på länge. Brukar bli 1-2 gånger på vår eller sommar bara.
Har fleece och städar varje dag. Har nästan bara sydd inredning med så det brukar bytas varannan dag!
De två hölådorna i buren byts ungefär 2ggr/veckan.
Hur gör du med citronsyra och såpa?
Om mina burar har fula belägningar brukar jag använda ättika, men citronsyra och såpa låter ju betydligt snällare!! :)
Har kutterspån + en liten del med halm uppepå (myshörnan
).
I honburen byter jag allt en gång i veckan. Och tar ut gammalt hö några gånger i veckan.
I hanens bur (som nu har damsällskap, ska få in 2 bäbishanar om 3 veckor istället) tar jag bara ut hörnen och i huset eftersom det bara är där de skitar ned. Detta blir också ca 1 gång/vecka. Och även där tar jag ut gammalt hö några gånger i veckan.
Jag plockar bort överblivet hö varje dag. Tömmer hela buren och fyller på nytt en gång i veckan, däremellan rensar jag bort smutsigt spån ett par gånger men fyller inte på med massa nytt.
Jag städar min bur 1 gång i veckan,då sköljer jag av den och tvättar med såpa också!
Sen plockar jag bort lite då och då :)
Grundligt städande en gång i veckan. Sedan blir det lite plockande i bokhylleburen var och varannan dag utöver det.
En gång i veckan i "burdelen". Spolar av den om det behövs. Har använt toalätt hitills, men har precis bytt till Easy strö. I delen med handdukar o fleece skakar jag av smutsen varje dag, och byter till rent var 2-3 dag.
När det luktar tömmer jag alla burar, ungefär var 5-7 dag. Beror på hur många jag har i mindre burarna.
Jag städar min bur 1 gång i veckan men byter hö varje dag och nerkissat spån var 3 dag. Det funkar bra för mig. :)
Jag städar en gång i veckan och då tar jag bort allt hö som ligger kvar (ser till att inte fylla på precis innan), mer eller mindre allt spån och fyller på nytt. Diskar även ur vattenskålen. Min bur är 162x84cm och däri bor två pojkar :)
Jag städar också en gång i veckan. Jag brukar lägga på lite nytt spån på de värsta ställena i buren ungefär varannan dag. Gammalt hö byter jag också ut.