Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1153 ggr
Lyan
2

Äntligen bra hö!

Som jag har letat och letat! Det har varit smådammigt, grovt, dåliga värden (eftersom de inte fått muskler/hull) och marsvinen har helt enkelt inte tyckt att det har varit gott och lämnat massor. Jag har dessutom fått åka närmare 10mil enkel resa för att överhuvudtaget (skrivs det så? Hjärnsläpp :-P) få tag på annat än hösilage.

När jag var inne och köpte kraftfoder frågade jag de i butiken om de visste någon som hade bara ett par balar så jag klarade mig tills ringormsbehandlingen var över och då hade det precis varit inne en och satt upp en lapp om hö bara dryga milen härifrån :-D

De har nu ätit ca 20kg av det nya höet och jag märker redan skillnad i hullet :-D De flesta av mina älsklingar är väldigt svårfödda så de behöver vekligen alla kalorier de kan få men Rema börjar redan ta formen av en flodhäst på anabola :-O Även Elsa och Nellie (som visserligen varit tjock hela tiden) börjar bli rejält knubbiga så för dem blir det extra motion när de andra får sitt kraftfoder :-P

De tycker dessutom att höet är gott och äter upp i princip varenda smula och kastar sig över det när de får nytt. Det går till och med framför vissa grönsaker :-O

[Pauline T]
0

Vad bra att du hittade ett fint hö till dem till slut ;)

Cola&Bacardi
0

Kul att höra :)

Mvh Linnea 

Sanni
0

Vi vill också ha! :) Fast vi har också för tillfället rätt bra hö, marsvinen tycker.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)