En gris på rymmen!
Jag satt här som vanligt vid datorn i köket. Rätt som det var ser jag hur Spader knatar omkring på golvet bredvid mig! Ropar på sonen som hade honom och Nelson ute tidigare idag och frågar om han glömt sätta in Spader. Nej svarar han, och lovar att han minns att han satte in Spader.
Jag stoppar tillbaka Spader i sin bur och går och sätter mig igen. Plötsligt ser jag hur en liten knäppgök hänger i kompostgallret som täcker en liten del av ena kortsidan så att vattenflaska kan fästas. Med bara bakbenen på insidan och resten av kroppen dinglandes utanför. Poff så sprang han återigen på golvet sprallandes skitlycklig över sitt andra lyckade rymningsförsök.
Jag älskar dessa underbara grisar!! :D
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Ja dem är riktigt smarta! :) haha! :D
#1 Verkligen! Så fort han sattes in i buren sprang han på en gång till stället man kan komma ut igen. Man får inte vara dum. ;) Lite förvånad dock att den lilla knubbbisen tog sig igenom en ruta i kompostgallret, han måste dragit in magen ordentligt. ;)
#2 oj ja det måste han ha gjort ifall han kom igenom ett kompostgaller! ;)
Charmigt! :)
Mvh Linnea
Hehe jasså du har en rymmare till :P haha :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Haha ja, tur att han bor på bottenvåningen så han inte gjorde ett sådant hopp från toppen. :-O :D
Haha, jag känner igen det ;) Hade en mästerrymmare i Thíndor, som tyvärr inte finns med oss längre, titt som tätt hörde man det omisskänneliga ljudet av tassar mot parkett ^^
Hanna
Haha, jag har också en rymmare här hos mig, eller två. Om ena rymmer så rymmer också den andra ;) Som tur rymmer mina inte från buren, men de rymmer från rummet. Vi har visst inte så bra dörrar hos oss, när marsvinen slipper igenom. Det är svårt att bli arg :D
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
MEN VAD I HELA FRIDENS NAMN!!! :O:O:O
Nu hörde jag plötsligt ett litet skrik från burskåpet och hittar Spader klättrandes på insidan av kompostgallret som jag hade säkrat på utsidan, UPP till våningen över och ner i Charlie och Chivas bur.
Han är helt ---kfhkjshfkjh--- otrolig!!!!
#9 Haha inte illa :P
Satte mig ner med videokamran och han gjorde det igen, så nu vet jag hur han gjorde och har täppt till hålet han klättrat genom. Får han för sig att börja klättra på gallret igen kommer han iaf ingenstans och har inget val än att klättra ner igen.
Livsfarliga gris…
Hahaha på en gång försökte han igen men nu stod han bara en stund på gallret med alla 4 fötterna och vände och hoppade ner igen.
#11 Får vi se den videon? ;)
Haha ja det kan du få, måste bara få över den från kameran och upp på tuben. ;)
#14 okej ;) Vore roligt att se hihi
Tror min Blixten hade med kunnat lyckats med sånt, med tanke på att han står på bakbenen ibland:P hehe
Haha, vilken rolig gris du har. Han vill visst ha nya vänner ;) Videon skulle vara rolig att se!
Den är på väg upp på youtube nu. ;) Ja han klättrar ju PÅ gallret, upp upp upp. Som en nedrans klättermus! Var stod det att marsvin inte gillar att klättra? Jag måste visa Spader det tror jag.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
1. Inga grisar skadades under inspelningen av denna filmen.
2. Är väl medveten om att både mat och hö var slut. Grisarna svälter inte. ;)
Denna gången blockerades han på halva vägen av en helt obekymrad drickande Chivas, förra gången tog han sig ända upp och hoppade ner till killarna och sprang och åt deras mat. Han kanske svälter ändå? hahaha!
Pussgurka!
#18 Smart gris! :D
Haha, underbar gris! :D Och vilka söta små tassar han har 
Haha ja han är allt annat än tråkig den där Spader. ;)
#18 Haha :D
Mvh Linnea
Har haft en utbrytarkunde själv. Mitt första marsvin molgan. Han rymde i trädgården typ tre gånger. Oftast hittades han under vinbärsbusken den lilla tjockisen;) Men en gång var riktigt hemsk, han tog sig ut i den långa häcken och var ivrädd o vägrade fångas in. Slutade med att typ hela kvarteret fick ligga med håvar x'D Hemskt.
Har man väl fått smaka på friheten håller inget en tillbaka. Nu tar han sig ut genom vad som helst. Han har spenderat dagen med att leva livet på köksgolvet.