Utan mat hur länge?
Har funderat på en sak. Marsvin ska ju aldrig fastas, det vet jag men hur länge kan marsvin vara utan mat utan att deras matsmältningsorgan liksom avstannar? Som när man sitter med dom i soffan, om man inte har med sig hö, hur länge håller ni dom ifrån maten? Nu har jag ju alltid hö eller grönsaker med, men vore ändå bra att veta.
Med sunt förnuft kommer man långt!

Har för mig att jag läst i en bok att de kan börja få problem om de är utan mat i 4-6 timmar. Men minnet kan svika. :P
Inget problem om du bara sitter i soffan.
#2 haha du kan ju inte veta hur länge jag sitter i soffan?!
Vi kan fråga Spader. ;) Jag vet inte hur länge han var ute men chansen finns att han hade lajbans i köket hela natten. Han kanske sprang hem och åt lite emellanåt innan han gav sig iväg igen visserligen. :D
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#4 ha ja just det!! :)
Dem klarar sig ;) Tror inte du sitter flera timmar med dem i soffan i sträck, då lär du vara full med bajs & kiss hihi så den stunden man har dem uppe klarar dem sig lätt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Som längst sitter jag nog 2h i soffan med grisarna (d.v.s. en film) sen brukar jag vara rättvis och byta gris till nästa film ;) Det klarar dom utan problem, visserligen brukar det bjudas på lite gurka under tiden.
Hanna